IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Приходите на Xiaomi скачат с близо 50%, засенчвайки пазарните очаквания

Междувременно бизнесът на компанията с електромобили генерира приходи от 18,1 млрд. юана, доставяйки 75 869 броя от модела SU7

15:38 | 27.05.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Китайската технологична група Xiaomi отчете 47,4% скок в приходите си за първото тримесечие, след като компанията удвои производството на електрически превозни средства – бизнес, с който се стреми да се диверсифицира спрямо потребителската електроника, пише Ройтерс.

Приходите на Xiaomi за тримесечието, приключило на 31 март, достигат 111,3 млрд. юана (15,48 млрд. долара), което е над очакваните от анализатори 107,6 млрд. юана, според анкета на LSEG.

Коригираната нетна печалба на компанията скача с 64,5% до 10,7 млрд. юана, засенчвайки очакванията на пазара за положителен резултат от 8,96 млрд. юана.

Третият по големина производител на смартфони в света, чиито продуктови линии покриват сегменти като домакински уреди и автомобили, представи миналата седмица най-новия си електрически SUV, YU7, който ще се появи на пазара през юли.

Xiaomi не разкрива цената на YU7, но заяви, че по-добрите му конфигурации би трябвало да разположат автомобила в ценовия сегмент 60-70 хил. юана, което ще го направи по-скъп от Model Y на Tesla. Последният се предлага на цена от 263 500 юана (36 574 долара).

Xiaomi навлезе в автомобилния сектор миналата година със своя електромобил SU7, който е вдъхновен от дизайна на Porsche и се продава на цена под тази на Tesla Model 3. От декември насам SU7 отчита по-добри продажби от Model 3 в Китай на месечна база.

Доставките на SU7 надхвърлят 258 000 броя от пазарния му дебют. Бизнесът с електрически превозни средства на Xiaomi е генерирал приходи от 18,1 млрд. юана през първото тримесечие, доставяйки 75 869 броя от SU7. Коригираната нетна загуба, свързана с електрическите превозни средства и други нови дейности, достига 0,5 млрд. юана.

Поръчките на нови електрически превозни средства на компанията обаче се свиват след фатална катастрофа с автомобил на Xiaomi в края на март. Проблемите ѝ са утежнени от оплакванията на клиенти относно подвеждащите реклами. Xiaomi се извини по-рано този месец за „недостатъчно ясния“ маркетинг.

Въпреки това акциите на компанията се възстановиха от април насам, което ѝ осигури пазарна стойност от около 170 млрд. долара, по-висока от тази на BYD, която възлиза на 161 млрд. долара.

По-рано през май Xioami обяви, че ще инвестира поне 50 млрд. юана (6,9 млрд. долара) през следващите 10 години в разработката на собствени чипове. Това е поредният опит на китайската компания да засили инвестициите си в местни технологии, на фона на продължаващата търговска война между САЩ и Китай, която накара Вашингтон да прекъсне достъпа на компании от втората по големина икономика в света до някои полупроводници.

Инвестицията от 50 млрд. юана започва от 2025 г., потвърди говорител на Xiaomi. Според главния изпълнителен директор Лей Дзюн компанията иска да направи фурор на събитие в четвъртък, когато ще представи Xring O1 – т.нар. система върху чип, която ще захранва предстоящия смартфон на Xiaomi.

По отношение на разширяването си в Европа Xiaomi започна да наема висши мениджъри от местни автомобилни концерни за своя планиран развоен център за електрически превозни средства.

В списъка с новопривлечени таланти влизат Рудолф Дитрих, с 15 години опит в BMW, който ще оглави планирания развоен център. Към него се присъединяват още Душан Сарач, бивш мениджър в BMW Group, и Джанис Хелуиг, отново от BMW, като нейната роля ще е свързана с развитието на производителността и интеграцията.

Компанията посочва пред Ройтерс, че нейният център в Европа е „в процес на планиране“. Тя не дава подробности за планираното местоположение на съоръжението или размера на инвестицията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:39 | 27.05.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още