Бразилските прокурори по трудово право съдят китайския производител на електрически превозни средства BYD Co. и двама подизпълнители по обвинения в робски труд и трафик на хора на строителната площадка на планирания монтажен завод, съобщава Bloomberg.
В иска се описват „унизителни“ условия в съоръжения в Баия, поддържани от BYD, China JinJiang Construction Brazil и Tonghe Equipamentos Inteligentes do Brasil Co. — понастоящем наречена Tecmonta Equipamentos Inteligentes Brasil Co. В обвинителния документ се твърди също за нередности с визите, използвани за въвеждане на работниците в Бразилия, както и конфискуване на паспортите им.
Прокурорите посочват, че през декември 2024 г. 220 китайски работници са били открити в ситуация, „аналогична на робство“, описвайки ги като жертви на международен трафик на хора. Те заведоха дело, с което искат обезщетение за над 257 млн. реала (46 млн. долара), след като компаниите са отказали да подпишат споразумение за корекция на поведението.
Бразилското звено на BYD заяви, че „потвърждава отново своя безспорен ангажимент към човешките и трудовите права, основавайки дейността си на зачитане на бразилското законодателство и международните стандарти за защита на труда“.
Компанията си сътрудничи с прокуратурата по труда и ще предостави допълнителни коментари по делото, става ясно от наличната документация.
Заводът за електрически превозни средства в Бразилия е първият на BYD извън Азия и бележи важна стъпка в навлизането на компанията на чуждестранните пазари. Бразилия е стратегически важна за китайските производители на автомобили на фона на политическото и икономическо сближаване между президентите Си Дзинпин и Луиз Инасиу Лула да Силва, докато САЩ и Европа издигат сериозни бариери върху произведените в Китай автомобили.
Но оплакванията относно условията на труд започнаха да изплуват скоро след началото на работата по завода през март 2024 г., като синдикатът Sindticcc отбеляза проблеми с безопасността, включително несигурната структура на столовата на обекта, по време на посещение през април миналата година. Синдикатът заяви, че е предупредил строителните компании за спазване на изискванията още през февруари миналата година.
През ноември бразилският независим новинарски сайт Agencia Publica публикува снимки, видеоклипове и аудио, показващи малтретиране на персонала и очевидно неспазване на международните конвенции за труд и безопасност. В друго изявление в началото на декември синдикатът съобщи за инциденти с двама работници, на единия от които е ампутиран пръст.
В края на декември работна група от прокуратурата по труда спаси 163 работници и затвори жилищни сгради и части от обекта, докато ситуацията не бъде напълно регулирана.
През същия месец BYD обяви, че е прекъснала връзките си с Jinjiang Construction Brazil. Въпреки противоречията през януари производителят заяви, че все още е ангажиран със стартирането на производство до края на 2025 г. Заводът е планиран да разполага с първоначален капацитет от 150 хил. автомобила годишно, който ще бъде удвоен до 300 хил. броя през следващите две години.
Освен сумата от 257 млн. реала, която се търси от прокурорите за колективни морални щети, обвинителите искат BYD и двамата подизпълнители да платят индивидуални обезщетения, равняващи се на 21 пъти договорната заплата на всеки работник. Те също така искат изплащане на договореното трудово възнаграждение за всеки ден, в който работникът е бил подложен на лоши условия, плюс изплащане на дължимото обезщетение.
Искът цели също така да накара компаниите да спазват бразилските стандарти за защита на труда и да не подлагат работниците си на трафик на хора и робски труд.


Община Варна подписва важен договор с АПИ за Аспаруховия мост
ПП-ДБ при Радев: Борисов и Пеевски трябва да излязат от кабинетите на Тодор Живков
Алея на рока ще се появи във Варна
Изтеглят "Кайрос" от водите край Ахтопол
Синдикат "Образование": 84% от учитилите са против ограничаването на езиковото обучение
Проблем със "сенчеста" банка отново е надвиснал над имотния сектор в Китай
Китай планира засилване на регулациите заради ценовата война
Годишната инфлация в България през ноември е била 5,2%
Масовата стрелба в Сидни шокира Австралия
Предстоят преговори в ЕС за руските активи
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Промяна в нагласите – потребителите отново се насочват към ДВГ
Забравената легенда: Toyota GT-Four
Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ
Най-добрите коледни базари в Европа
Gen Z: Не сме изолирани младежи, искаме честни избори и реформи
Стресът на работното място е причина за над 40% от депресиите
След скандала с Насар: Освободиха Стефан Ботев като президент на федерацията по вдигане на тежести
Ново изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили