Италианският производител на автомобилни части CLN-Coils Lamiere Nastri SpA води преговори за продажба на активи на Stellantis NV, неговия основен клиент, на фона на дискусии с кредитори за намаляване на дълга, съобщава Bloomberg.
Доставчикът преговаря с автомобилния производител за продажбата на заводи в Бразилия и Полша, докато оценява прехвърлянето и на други активи, изтъкват източници, запознати с въпроса.
Продажбите може да помогнат на CLN да постигне споразумение с кредиторите за дълга си, след като финансовите институции отхвърлиха първоначалното предложение за отписване на 90% от необезпечените заеми.
Stellantis все още не е очертал подробен ангажимент към своя доставчик, добавят източниците.
Остават също така въпросителни относно посоката на бизнеса на CLN и размера на бъдещата ѝ дейност. Компанията трябваше да потърси съдебна защита от своите кредитори през октомври на фона на по-широка криза в автомобилния сектор.
Представители на CLN и Stellantis отказаха коментар по темата.
Председателят на Stellantis, която е регистрирана в Нидерландия, Джон Елкан, се фокусира върху начините за укрепване на италианското производство на автомобили след драматичен спад на продукцията миналата година. На парламентарно изслушване в Рим по-рано този месец Елкан, който временно ръководи Stellantis след освобождаването на Карлос Таварес като изпълнителен директор, потвърди ангажимента на групата да приеме поръчки от италиански доставчици на стойност 6 млрд. евро.
CLN е основана след Втората световна война от Марио Магнито, чието семейство все още контролира 75% от нея, а производителят на стомана ArcelorMittal SA притежава останалите 25%. Базирана близо до историческата централа на Fiat в Торино – сега основна марка в рамките на Stellantis – компанията се разшири в Европа, Латинска Америка, Китай и Южна Африка през последните години.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си