Kia Corp. ще се стреми да продава повече електрически превозни средства в Европа, тъй като митата върху вноса на автомобили на президента на САЩ Доналд Тръмп и политиките му срещу електрическите автомобили замъгляват перспективите за американския пазар, съобщава Bloomberg.
Южнокорейският автомобилен производител планира да увеличи продажбите на електромобили в Европейския съюз (ЕС) до повече от 60% от общите му за региона до 2030 г., което надхвърля прогнозата за индустрията от 54% дял, изтъква главният изпълнителен директор Хо Сун Сонг в интервю за Bloomberg.
Миналия месец Европейската комисия (ЕК) предложи отмяна на по-строгите правила за емисиите при автомобилите, които трябва да бъдат наложени тази година след натиск от страна на редица производители, включително Volkswagen AG и Stellantis NV, и представи своя преглед на целта за нулеви емисии до 2035 г. Сонг обаче казва, че няма да е толкова лесно за ЕС да се откаже от целта за нулеви емисии.
„Мисля, че блокът предоставя допълнително време, за да помогне на автопроизводителите да реализират повече инвестиции и да постигнат целта“, изтъква той. „Честно казано, можем да отговорим на призива на блока за прозореца веднага“ , добавя Сонг.
Засилването на фокуса върху Европа се случва в момент, когато Kia и други международни автомобилни производители се сблъскват с новото 25-процентно мито на Тръмп върху вноса на автомобили, което заплашва да засегне продажбите на един от най-важните пазари на Kia. Тръмп също така обеща да премахне стимулите за електромобили в лицето на данъчното облекчение от 7500 долара.
Kia и партньорът ѝ Hyundai Motor Co. са продали около 1,7 млн. автомобила в САЩ през 2024 г., като около 1 млн. от тези превозни средства са внесени, предимно от Южна Корея.
Kia планира да повиши годишните продажби в САЩ до около 1,2 млн. автомобила до 2033 г. от близо 800 000 през 2024 г., посочва Сонг.
„Все още няма съществени промени в правилата за емисиите на САЩ като, разбира се, има някои очаквания, че Тръмп може да ги разхлаби“, коментира Сонг. „Но ние наистина не знаем какво ще се случи, след като следващата администрация встъпи в длъжност в САЩ. Може да има нови промени и може да има някои забавяния в рамките на няколко години, но се опитваме да се придържаме към начина, по който действахме изначално", добавя той.
Hyundai Motor Group, компанията майка на Hyundai, Kia и луксозната марка Genesis, не беше пощадена от новите мита на Тръмп, дори след като миналия месец обяви инвестиция от 21 млрд. долара в САЩ. Групата планира да увеличи годишното си производство в САЩ до 1,2 млн. превозни средства в сравнение с около 700 000 автомобила, произведени в заводите в Алабама и Джорджия миналата година.
Сонг отказа да коментира дали Kia планира да повиши цените в САЩ, за да поеме удара от митата. „Но мисля, че всеки вероятно следи какво ще направят другите съперници“ относно ценовата стратегия, добавя той.
Изпълнителният директор на Hyundai Хосе Муньос заяви междувременно пред журналисти, че компанията не планира да повишава цените „към този момент“.
Като част от разширяването на Kia в Европа, Сонг представи новия електрически миниван PV5 в Барселона през февруари. Моделът, който Kia нарича „специално създадено превозно средство “, ще предлага персонализирани решения за мобилност, като различни интериорни дизайни, които позволяват колата да се използва като роботакси или като куриерско превозно средство. Kia отчита нарастващо търсене на миниванове за превоз на пътници в инвалидни колички, предвид застаряването на населението, особено в Европа и Южна Корея.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си
преди 8 месеца Какъв партньор са Хюндай, като са собственик на КИА?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар