Kia Corp. ще се стреми да продава повече електрически превозни средства в Европа, тъй като митата върху вноса на автомобили на президента на САЩ Доналд Тръмп и политиките му срещу електрическите автомобили замъгляват перспективите за американския пазар, съобщава Bloomberg.
Южнокорейският автомобилен производител планира да увеличи продажбите на електромобили в Европейския съюз (ЕС) до повече от 60% от общите му за региона до 2030 г., което надхвърля прогнозата за индустрията от 54% дял, изтъква главният изпълнителен директор Хо Сун Сонг в интервю за Bloomberg.
Миналия месец Европейската комисия (ЕК) предложи отмяна на по-строгите правила за емисиите при автомобилите, които трябва да бъдат наложени тази година след натиск от страна на редица производители, включително Volkswagen AG и Stellantis NV, и представи своя преглед на целта за нулеви емисии до 2035 г. Сонг обаче казва, че няма да е толкова лесно за ЕС да се откаже от целта за нулеви емисии.
„Мисля, че блокът предоставя допълнително време, за да помогне на автопроизводителите да реализират повече инвестиции и да постигнат целта“, изтъква той. „Честно казано, можем да отговорим на призива на блока за прозореца веднага“ , добавя Сонг.
Засилването на фокуса върху Европа се случва в момент, когато Kia и други международни автомобилни производители се сблъскват с новото 25-процентно мито на Тръмп върху вноса на автомобили, което заплашва да засегне продажбите на един от най-важните пазари на Kia. Тръмп също така обеща да премахне стимулите за електромобили в лицето на данъчното облекчение от 7500 долара.
Kia и партньорът ѝ Hyundai Motor Co. са продали около 1,7 млн. автомобила в САЩ през 2024 г., като около 1 млн. от тези превозни средства са внесени, предимно от Южна Корея.
Kia планира да повиши годишните продажби в САЩ до около 1,2 млн. автомобила до 2033 г. от близо 800 000 през 2024 г., посочва Сонг.
„Все още няма съществени промени в правилата за емисиите на САЩ като, разбира се, има някои очаквания, че Тръмп може да ги разхлаби“, коментира Сонг. „Но ние наистина не знаем какво ще се случи, след като следващата администрация встъпи в длъжност в САЩ. Може да има нови промени и може да има някои забавяния в рамките на няколко години, но се опитваме да се придържаме към начина, по който действахме изначално", добавя той.
Hyundai Motor Group, компанията майка на Hyundai, Kia и луксозната марка Genesis, не беше пощадена от новите мита на Тръмп, дори след като миналия месец обяви инвестиция от 21 млрд. долара в САЩ. Групата планира да увеличи годишното си производство в САЩ до 1,2 млн. превозни средства в сравнение с около 700 000 автомобила, произведени в заводите в Алабама и Джорджия миналата година.
Сонг отказа да коментира дали Kia планира да повиши цените в САЩ, за да поеме удара от митата. „Но мисля, че всеки вероятно следи какво ще направят другите съперници“ относно ценовата стратегия, добавя той.
Изпълнителният директор на Hyundai Хосе Муньос заяви междувременно пред журналисти, че компанията не планира да повишава цените „към този момент“.
Като част от разширяването на Kia в Европа, Сонг представи новия електрически миниван PV5 в Барселона през февруари. Моделът, който Kia нарича „специално създадено превозно средство “, ще предлага персонализирани решения за мобилност, като различни интериорни дизайни, които позволяват колата да се използва като роботакси или като куриерско превозно средство. Kia отчита нарастващо търсене на миниванове за превоз на пътници в инвалидни колички, предвид застаряването на населението, особено в Европа и Южна Корея.


Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
преди 8 месеца Какъв партньор са Хюндай, като са собственик на КИА?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар