Daimler Truck формира партньорство с германската ARX Robotics, фокусирано върху интегрирането на роботика и технологии с изкуствен интелект (AI) в платформите на компанията за военни превозни средства, съобщава Wall Street Journal.
Производителят на камиони в момента инвестира в отбранителния сектор с цел да предлага специализирани решения за военни задачи. Използването на технологиите на ARX Robotics ще позволи на превозните средства на Daimler Truck по-големи мрежови и оперативни възможности.
Базираната в Мюнхен ARX Robotics, германски стартъп с фокус върху отбранителния бизнес, разработва безпилотни автономни наземни системи.
Партньорството отразява усилията на Германия да засили разходите за отбрана, след като политиците гласуваха разхлабване на фискалните ограничения и създаване на инфраструктурен фонд на стойност 500 млрд. евро.
Очаква се увеличаването на финансирането на отбраната в Германия да осигури трамплин за повече поръчки за производителите на военно оборудване, но анализаторите казват, че други сектори, включително разработчиците на камиони като Daimler Truck и тези на софтуер, могат да се възползват от смяната на правителствения фокус. Някои компании в тези индустрии предприемат мерки за увеличаване на експозицията си към пазара на отбраната.
Двете компании заявиха, че също така ще продължат да оборудват съществуващите превозни средства с цифрови решения, като обърнат внимание на потенциалните договори от обновяването на автомобилния парк на НАТО.
„В момента инвестираме и растем в отбранителния сектор, за да отговорим още по-добре на нуждите на клиентите и да предложим специализирани решения за военни задачи“, изтъква Даниел Цител, ръководител на отдела по продажби в отбраната в Mercedes-Benz Special Trucks, част от Daimler. „Дигитализацията и изкуственият интелект ще играят ключова роля в сектора на отбраната, особено в киберотбраната, отбранителната логистика и международното сътрудничество“, добавя той.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
преди 8 месеца Ако електрониката им е Немска те до Русия не биха стигнали ще се развалят по пътя. Защото Немската електроника е много проблемна и компонентите са с ниско качество доката Японската електроника е безотказна . Както далечната 1939 година когато от всеки 3 -и танка единят се развалил по пътя при окупирането на Австрия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар