Ограниченията, наложени от Китай при износа на редкоземни елементи, които намират широко приложение в автомобилната индустрия, биха могли да нарушат или дори да спрат германското производство на автомобили, предупреди германската лобистка група VDA.
Коментарите бележат първия път, когато лобистката група заявява, че производството е изложено на риск от спиране в резултат на решението на Китай да ограничи износа на редкоземни магнити.
Автомобилната индустрия, която използва магнитите за всичко - от електромоторите на чистачките на предното стъкло до сензорите за спирачките, може да се затрудни да поддържа стабилно производство, заяви ръководителят на VDA Хилдегард Мюлер, цитирана от Ройтерс.
Мюлер заяви, че Китай е издал разрешителни на няколко производители на редкоземни елементи, включително на доставчици на Volkswagen, които обаче не са достатъчни, за да осигурят адекватно снабдяване с компоненти, необходими за устойчивото производство.
„Ако ситуацията не се промени бързо, забавянията в производството и дори прекъсванията в производството вече не могат да бъдат изключени“, добавя Мюлер.
Robert Bosch, най-големият доставчик на автомобилни части в света по размер на приходите, заяви през май, че новите процедури са затруднили доставчиците, въпреки че във вторник отказа да даде повече подробности.
В писмени коментари производителят на премиум автомобили Mercedes-Benz заяви, че „оценява и следи ситуацията много внимателно“. „Досега не виждаме никакви директни ограничения за Mercedes-Benz“, изтъква компанията.
Някои доставчици отмениха поръчките си, когато ограниченията при износа в Китай влязоха в сила, поради несигурността относно това дали ще получат лицензи съгласно новите правила, коментира анализаторът Кристиан Гримелт.
Дипломати, автомобилни производители и ръководители на други компании от Индия, Япония и Европа спешно изискват срещи с представители на Пекин, за да настояват за по-бързо издаване на лицензи при износа на редкоземни магнити.
Анализатори и представители на индустрията твърдят, че Пекин използва контрола върху износа за дипломатическо влияние.
Те казват, че основната обосновка са митата на президента на САЩ Доналд Тръмп , но тъй като Китай контролира 90% от световния капацитет за преработка на редкоземни магнити, въздействието тук е глобално.
Търговски групи в САЩ и Индия, представляващи автомобилни производители, включително General Motors, Toyota, Volkswagen, Hyundai и други заявиха, че фабриките може да спрат производството в рамките на седмици, освен ако доставчиците не могат да осигурят необходимите редкоземни елементи.


Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво