Ограниченията, наложени от Китай при износа на редкоземни елементи, които намират широко приложение в автомобилната индустрия, биха могли да нарушат или дори да спрат германското производство на автомобили, предупреди германската лобистка група VDA.
Коментарите бележат първия път, когато лобистката група заявява, че производството е изложено на риск от спиране в резултат на решението на Китай да ограничи износа на редкоземни магнити.
Автомобилната индустрия, която използва магнитите за всичко - от електромоторите на чистачките на предното стъкло до сензорите за спирачките, може да се затрудни да поддържа стабилно производство, заяви ръководителят на VDA Хилдегард Мюлер, цитирана от Ройтерс.
Мюлер заяви, че Китай е издал разрешителни на няколко производители на редкоземни елементи, включително на доставчици на Volkswagen, които обаче не са достатъчни, за да осигурят адекватно снабдяване с компоненти, необходими за устойчивото производство.
„Ако ситуацията не се промени бързо, забавянията в производството и дори прекъсванията в производството вече не могат да бъдат изключени“, добавя Мюлер.
Robert Bosch, най-големият доставчик на автомобилни части в света по размер на приходите, заяви през май, че новите процедури са затруднили доставчиците, въпреки че във вторник отказа да даде повече подробности.
В писмени коментари производителят на премиум автомобили Mercedes-Benz заяви, че „оценява и следи ситуацията много внимателно“. „Досега не виждаме никакви директни ограничения за Mercedes-Benz“, изтъква компанията.
Някои доставчици отмениха поръчките си, когато ограниченията при износа в Китай влязоха в сила, поради несигурността относно това дали ще получат лицензи съгласно новите правила, коментира анализаторът Кристиан Гримелт.
Дипломати, автомобилни производители и ръководители на други компании от Индия, Япония и Европа спешно изискват срещи с представители на Пекин, за да настояват за по-бързо издаване на лицензи при износа на редкоземни магнити.
Анализатори и представители на индустрията твърдят, че Пекин използва контрола върху износа за дипломатическо влияние.
Те казват, че основната обосновка са митата на президента на САЩ Доналд Тръмп , но тъй като Китай контролира 90% от световния капацитет за преработка на редкоземни магнити, въздействието тук е глобално.
Търговски групи в САЩ и Индия, представляващи автомобилни производители, включително General Motors, Toyota, Volkswagen, Hyundai и други заявиха, че фабриките може да спрат производството в рамките на седмици, освен ако доставчиците не могат да осигурят необходимите редкоземни елементи.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски