Индия ще предостави възможност за подаване на заявления за по-ниски вносни мита на международните производители на електрически превозни средства в замяна на установяване на производство в Индия, съобщава Bloomberg.
Политиката, обявена през март 2024 г., предлага намаляване на митото до 15% за всеки вносен електрически автомобил на цена от 35 хил. долара, ако производителя инвестират поне 41,5 млрд. рупии (500 милиона долара) в изграждането на местен завод в рамките на три години.
Чрез тази политика една компания може да внася годишно до 8 хил. автомобила, възползвайки се от намалените налози.
Кандидатстването за това облекчение може да започне още този месец и да продължи до 15 март следващата година, разкриват източници, запознати с дискусиите.
Третата по големина азиатска икономика се стреми да привлече производители на електромобили като ръководената от милиардера Илон Мъск Tesla Inc., която се готви да започне доставки в Индия, след като години наред критикуваше режима на високите мита на страната.
Пазарът на електромобили в Индия се разширява с все по-бързи темпове, докато търсенето в други части на света намалява. Новата политика, ако привлече индустриални гиганти, също ще засили конкуренцията за местните автомобилни производители, които в момента доминират в сегмента на електромобилите.
Въпреки че общият план е в съответствие с обявената от правителството схема миналата година, сега кабинетът на премиера Нарендра Моди е затегнал определени условия, за да се отстранят несъществените играчи.
Индия увеличи финансовата допустимост, като въведе изискване за минимални приходи от 50 млрд. рупии през четвъртата година и 75 млрд. рупии година по-късно за всеки кандидат, одобрен по схемата. Тези компании, които не отговарят на изискванията, ще бъдат санкционирани с до 3% върху разликата в приходите.
Правителството подкрепя и добавянето на капацитет за производство на електромобили към съществуващи заводи, изграждащи коли с двигатели с вътрешно горене. Електрическите модели обаче трябва да бъдат изградени на отделна производствена линия и да отговарят на местните критерии за снабдяване.
В случай на нова фабрика инвестицията в машини и инструменти за изграждане на електромобили ще се отчете изцяло към изискването за 500-те милиона долара, дори ако оборудването се използва и за производството на други видове автомобили.


Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
ЕК глоби Х, социалната мрежа нарушавала правилата за прозрачност
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"
Ампутираха левия крак на бащата на Меган