Li Auto Inc. прогнозира приходи за второто тримесечие, които изостават от пазарните очаквания, тъй като китайският производител на електрически превозни средства буксува на фона на засилващата се конкуренция на най-големия автомобилен пазар в света, съобщава Bloomberg.
Компанията очаква приходите ѝ за периода да бъдат между 32,5 млрд. юана и 33,8 млрд. юана (4,5-4,7 млрд. долара), което изостава от оценката на анализаторите за 34,6 млрд. юана.
Китайските производители на автомобили намалиха цените на автомобилите си, за да стимулират бавното потребителско търсене, включително лидерът на пазара BYD Co., който миналата седмица понижи цените на своите модели с до 34%.
Междувременно Li Auto очаква доставките на автомобили през второто тримесечие да достигнат между 123 хил. и 128 хил. броя, което също е по-малко от прогнозите на анализаторите. Приходите за първото тримесечие са се увеличили само с 1% на годишна база до 25,9 млрд. юана, докато нетната печалба, дължима на акционерите, е спаднала с 20%.
Главният изпълнителен директор Ли Сян заяви, че Li Auto е отчела „огромен приток на поръчки“ за новата си серия автомобили L, а първият електрически SUV на компанията ще бъде пуснат на пазара през юли.
Ли заяви в телефонен разговор, че седмичните продажби на серията L вече надхвърлят 10 хил. броя. Той изрази увереност, че концернът ще се върне към ниво от 50 хил. месечни доставки „съвсем скоро“ на фона на новите предложения.
Данните на Jato Dynamics показват, че 169 местни и чуждестранни автомобилни марки изпитват затруднения в Китай, като само 14 имат пазарен дял над 2%. Миналата година 86 марки са произвели общо 327 електрически модела, като тук не влизат хибридите.
Конкуренцията понижи цените на колите до нива, невиждани извън Китай. Докато американската Tesla и други автомобилни производители се затрудняват да произвеждат електромобили, които да се предлагат на цена под 30 хил. долара в САЩ, базовият електрически хечбек Seagull на BYD - звездата на автомобилното изложение в Шанхай през 2023 г. – се продава за под 10 хил. долара.
За разлика от повечето нови играчи на китайския пазар на електромобили, Li Auto успява да реализира печалба. Компанията се фокусира най-вече върху премиум хибриди с удължен пробег, които предлагат по-малко проблеми със зареждането от електромобилите.


Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата
Полицията разби нова наркооранжерия във Варна
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната