IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Зарядната инфраструктура продължава да се развива в САЩ въпреки атаките на Тръмп

Частният сектор пренебрегва орязващите политики на държавния глава, продължавайки да разширява зарядната мрежа, докато броят на електромобилите расте

21:30 | 16.07.25 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Въпреки че закупуването на електрическо превозно средство ще стане малко по-скъпо за някои американци, зареждането току-що стана доста по-лесно, пише Bloomberg.

Според данни на Министерството на енергетиката, през второто тримесечие в САЩ са открити около 703 бързи обществени зарядни станции, като темпът се нарежда на второ място по бързина в историята на статистиката. В страната вече има около 11 400 станции за бързо зареждане на електромобили.

Плановете за почти всички нови зарядни устройства вероятно са били задвижени, преди администрацията на президента на САЩ Доналд Тръмп да започне да премахва стимулите за електрически превозни средства. Компаниите обаче все още са склонни да добавят места за зареждане на своите паркинги, за да привлекат собствениците на електрически превозни средства. Междувременно растежът на зарядните мрежи е насърчен от нарастващите продажби на електрически автомобили  и е окуражаван от новите динамични ценови стратегии.

„Продължаваме да се разширяваме възможно най-бързо“, изтъква главният изпълнителен директор на Electrify America Робърт Бароса. „Това е дълго пътуване; то обхваща повече от една администрация, един политически климат“, добавя той.

Замразяването на федералната програма за 5 млрд. долара за субсидиране на изграждането на нови зарядни станции от администрацията на Тръмп има малък ефект върху новото строителство, изтъква BloombergNEF. „Разгръщането е водено предимно от частния сектор“.

Междувременно EVgo, която управлява около 1100 станции за бързо зареждане в САЩ, твърди, че все още има дисбаланс между инфраструктурата и броя на електромобилите. В момента компанията има 1,4 милиона клиенти на своята платформа, или близо 1300 души за всяка от своите станции.

„Важно е да се отбележи, че нашият бизнес все повече не зависи от продажбите на нови електромобили за една година, а вместо това зависи от общия брой електромобили на пътя“, посочва главният изпълнителен директор Бадар Хан.

EVgo е окуражена и от новите динамични алгоритми при цените, които привличат клиенти по време на периоди на слабо натоварване и осигуряват премия по време на пикове на търсенето. Всеки от пунктовете ѝ вече работи средно в 24% от времето, в сравнение с 19% преди година.

Зарядни станции в САЩ, открити в периода април-юни. Графика: Bloomberg Зарядни станции в САЩ, открити в периода април-юни. Графика: Bloomberg

Разбира се, промяна във федералната политика, по-специално митата и премахването на потребителските стимули, ще има  смразяващ ефект върху продажбите на електрически превозни средства и инфраструктурата за зареждане. Откакто Тръмп встъпи в длъжност, BNEF понижи прогнозата си за броя на новите бързи зарядни станции в САЩ през следващата година почти наполовина.

Въпреки това, нуждата от високоскоростни зарядни устройства нараства, тъй като по-голям дял от автомобилите, задвижвани с батерии, се купуват от домакинства, живеещи в многофамилни сгради.

BNEF посочва, че около три четвърти от зареждането в САЩ се извършва у дома; този дял обаче бързо спада към 50%.

„Да, продажбите на електрически превозни средства ще се забавят“, каза Крис Пиърс, старши анализатор в Needham & Co. Inc. „Но имате много електрически превозни средства по пътищата и недостатъчна инфраструктура“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:20 | 16.07.25 г.
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още