Въпреки че закупуването на електрическо превозно средство ще стане малко по-скъпо за някои американци, зареждането току-що стана доста по-лесно, пише Bloomberg.
Според данни на Министерството на енергетиката, през второто тримесечие в САЩ са открити около 703 бързи обществени зарядни станции, като темпът се нарежда на второ място по бързина в историята на статистиката. В страната вече има около 11 400 станции за бързо зареждане на електромобили.
Плановете за почти всички нови зарядни устройства вероятно са били задвижени, преди администрацията на президента на САЩ Доналд Тръмп да започне да премахва стимулите за електрически превозни средства. Компаниите обаче все още са склонни да добавят места за зареждане на своите паркинги, за да привлекат собствениците на електрически превозни средства. Междувременно растежът на зарядните мрежи е насърчен от нарастващите продажби на електрически автомобили и е окуражаван от новите динамични ценови стратегии.
„Продължаваме да се разширяваме възможно най-бързо“, изтъква главният изпълнителен директор на Electrify America Робърт Бароса. „Това е дълго пътуване; то обхваща повече от една администрация, един политически климат“, добавя той.
Замразяването на федералната програма за 5 млрд. долара за субсидиране на изграждането на нови зарядни станции от администрацията на Тръмп има малък ефект върху новото строителство, изтъква BloombergNEF. „Разгръщането е водено предимно от частния сектор“.
Междувременно EVgo, която управлява около 1100 станции за бързо зареждане в САЩ, твърди, че все още има дисбаланс между инфраструктурата и броя на електромобилите. В момента компанията има 1,4 милиона клиенти на своята платформа, или близо 1300 души за всяка от своите станции.
„Важно е да се отбележи, че нашият бизнес все повече не зависи от продажбите на нови електромобили за една година, а вместо това зависи от общия брой електромобили на пътя“, посочва главният изпълнителен директор Бадар Хан.
EVgo е окуражена и от новите динамични алгоритми при цените, които привличат клиенти по време на периоди на слабо натоварване и осигуряват премия по време на пикове на търсенето. Всеки от пунктовете ѝ вече работи средно в 24% от времето, в сравнение с 19% преди година.
Зарядни станции в САЩ, открити в периода април-юни. Графика: Bloomberg
Разбира се, промяна във федералната политика, по-специално митата и премахването на потребителските стимули, ще има смразяващ ефект върху продажбите на електрически превозни средства и инфраструктурата за зареждане. Откакто Тръмп встъпи в длъжност, BNEF понижи прогнозата си за броя на новите бързи зарядни станции в САЩ през следващата година почти наполовина.
Въпреки това, нуждата от високоскоростни зарядни устройства нараства, тъй като по-голям дял от автомобилите, задвижвани с батерии, се купуват от домакинства, живеещи в многофамилни сгради.
BNEF посочва, че около три четвърти от зареждането в САЩ се извършва у дома; този дял обаче бързо спада към 50%.
„Да, продажбите на електрически превозни средства ще се забавят“, каза Крис Пиърс, старши анализатор в Needham & Co. Inc. „Но имате много електрически превозни средства по пътищата и недостатъчна инфраструктура“.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?