fallback

Fashion Supply ще направи нов опит да излезе на пазара BEAM

Производителят на облекло придоби шивашко предприятие в Благоевградско, където планира да разкрие 30 нови работни места

16:51 | 27.07.22 г.

Неуспешното първично публично предлагане на акции (IPO) на българския производител на облекло Fashion Supply няма да попречи на инвестиционната стратегия на компанията, като тя ще продължи да работи по целите си, но ще ѝ отнеме малко повече време. Това коментира Димитър Стойков, изпълнителен директор на Fashion Supply, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Fashion Supply се развива в две направления – производство на облекла с нестандартни размери и на младежка мода. Компанията работи за редица наложени европейски брандове като MS Mode, The Sting, Miss Etam, Terranova и други. 

На 20 юли модната компания проведе неуспешно IPO на пазара за растеж BEAM на Българската фондова борса (БФБ). Дружеството се опита да набере 4,2 млн. лв. от инвеститорите, като минимумът за успех беше 500 хил. записани акции на обща стойност 3,25 млн. лв.

"Смятам да се обърна отново към пазара BEAM. До края на годината искам да изпълним обещанията, които дадохме на инвеститорите, да покажем по-добри финансови резултати. И след това ще се обърнем отново към БФБ, това може да стане и следващата година", каза Стойков, който е също и основател на бутилиращата компания за изворна вода “Рилана” и цеха за бутилиране на напитки в кенове Can Supply.

"Изглежда това не беше точният момент да се листнем на BEAM пазара заради общата волатилност на капиталовите пазари. Ние имаме ясно изписана стратегия, която следваме, изграждаме собствен бранд, закупихме ново шивашко предприятие и смятаме да придобием онлайн платформа, която в момента развива дейност в страните Бенелюкс", сподели той.

По негови думи без търсения капитал от публичното предлагане нещата ще станат малко по-бавно, но до края на годината компанията ще представи своя бранд.

Според него причините за неуспеха при първия опит за IPO могат да се обяснят с комбинация от фактори.

"Ние изложихме подробно параметрите на предлагането на акции, дадохме нашата цена и оценка, но явно инвеститорите не повярваха в идеята ни към този момент. Трябва да отбележим и нетрадиционния пазар, в който оперираме – модния сектор. Ние сме първата модна компания, която се опитва да стъпи на Българска фондова борса и самото предлагане не успя да спечели доверието на инвеститорите, което търсихме."

"Направихме няколко срещи с инвеститори, както и live представяне с над 60 инвеститора (онлайн и на място), обяснихме нашата стратегия, но явно не привлякохме обема инвестиции, които искахме. Обратната връзка от инвеститорите на тези срещи беше добра, но явно това не беше точния момент за IPO предвид ситуацията на капиталовите пазари", каза Стойков.

Преди дни Fashion Supply придоби шивашко предприятие в село Дъбница, област Благоевград, давайки старт на своята дългосрочна стратегия за растеж. Фабриката предстои да бъде модернизирана с високотехнологични машини, за да обслужва малките серии облекла и собствения бранд на фирмата.

"В момента там работят 18 души, ние смятаме да създадем ощe 30 работни места. Фабриката беше собственост на бивш наш подизпълнител, който реши да я продаде и ние видяхме потенциала. Закупихме бизнеса, като общата инвестиция в предприятието ще бъде 300 хил. - 400 хил. лева", обясни Стойков.

Следваща стъпка в инвестиционната програма на дружеството е системата за дигитален печат, която се очаква да бъде реализирана в началото на 2023 г. Fashion Supply има планове да придобие и моден бранд в Бенелюкс с онлайн платформа. "Изчаквахме да свърши IPO-то и съвсем скоро ще обявим подробности по сделката", каза Димитър Стойков.

Материалът не е препоръка за вземане на инвестиционно решение. Целия разговор може да гледате в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:47 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Малки и средни компании виж още