fallback

Собственикът на Gucci купи сграда на най-скъпата улица в Милано за 1,3 млрд. евро

Сделката беше обявена в момент на засилена конкуренция между компаниите за луксозни стоки за желани локации в ключови градове

14:24 | 04.04.24 г.

Собственикът на Gucci Kering купи магазин на основната търговска улица в Милано от Blackstone за 1,3 млрд. евро, съобщава Financial Times. Силното търсене от компании за луксозни стоки подкрепя първокласните търговски имоти на фона на забавянето на сделките на по-широкия имотен пазар, допълва изданието.

Продажбата на сградата на адрес Via Monte Napoleone 8, където се намират магазини на Saint Laurent и Prada, както и притежаваното от LVMH кафене Cafe Cova е най-голямата продажба на единичен актив от Blackstone в Европа.

Това е и поредната голяма покупка на недвижим имот от луксозни модни компании, които се стремят да си осигурят присъствие на ключови локации във водещи градове в света.

Надпреварата за контрол на тези обекти превръща луксозните търговски площи в една от нишите, където все още се сключват големи сделки в момент, когато високите лихви по заемите и несигурността за по-широкия пазар свиват обема от сделки с недвижими имоти наполовина, а големите продажби са рядкост.

Kering съобщи в четвъртък, че инвестицията е част от „селективна имотна стратегия, целяща да си осигурим ключови силно желани локации за нашите къщи“.

Луксозната компания обяви през януари покупката на сграда за 963 млн. долара на ъгъла на Пето авеню и 57-а улица в Ню Йорк, която се прибави към портфейл от ключови активи в други градове, включително Париж и Токио.

Blackstone купи имота в Милано като част от придобиването си през 2021 г. на Reale Compagnia Italiana, частна италианска компания, която притежава също офиси, хотели и жилищни имоти в града.

Американската компания, която е най-големият собственик в света на бизнес имоти, плати около 1,1 млрд. евро за целия портфейл. Тя управляваше имота с партньора си, италианската имотна компания Kryalos.

Ръководителят на отдела за недвижими имоти в Европа на Blackstone Джеймс Сепала заяви, че сделката „показва изключително търсене от инвеститорите на висококачествени имоти на най-силните пазари“.

Всички луксозни компании „наистина се борят да си осигурят най-добрите локации..., това ще се превърне още повече в игра за големи, големи момчета, тъй като ви е нужна мощ, за да купите. Това ще продължи... и ще направи още по-явна разликата между компаниите, които могат и които не могат да се конкурират“, отбелязва банкер в Милано.

Blackstone предприе неотдавна действия, за да прибави луксозни търговски площи към собствения си портфейл. Компанията води преговори да купи имот за 230 млн. паунда на New Bond Street в Лондон.

Kering публикува неотдавна предупреждение за печалбата си, което е рядкост за луксозния сектор, като заяви, че очаква продажбите на Gucci, съставляващи половината от продажбите на компанията и две трети от печалбата, да намалеят с 20% през първото тримесечие заради отслабващото търсене на ключовия ѝ пазар Китай.

Gucci е в средата на преструктуриране под ръководството на новия дизайнер Сабато де Сарно след няколко години на спадащи продажби, които натежаха върху представянето на Kering спрямо конкуренти като LVMH и Hermès, но то все още не е дало резултат.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:22 | 04.04.24 г.
fallback
Още от Новини виж още