Френският производител на луксозни стоки LVMH изгуби мястото си сред петте най-големи листнати на борсата компании в Европа, тъй като преживява най-тежкия си ценови спад от началото на годината след финансовата криза от 2008 г. насам, съобщава Bloomberg.
Акциите на компанията поевтиняха с около 3% в четвъртък, с което понижението им за тази година достига 25%. Пазарната капитализация на компанията в размер на около 239 млрд. евро спадна под тази на швейцарския производител на пакетирани храни Nestle.
Подобно на повечето компании за луксозни стоки, LVMH е засегната от опасенията около търсенето в Китай и тревогите, че митата на американския президент Доналд Тръмп ще натежат върху потребителските разходи в САЩ. Според запознати източници компанията дава предпазливи сигнали за тенденциите през второто тримесечие.
„За да се преоценят акциите, ще трябва да се върнем към някакъв ръст в индустрията и/или някакво относително превъзходство спрямо конкурентите“, казва анализаторът на Morningstar Елена Соколова. „Смятам, че и двете са по-скоро вероятни в средносрочен план, но не съм сигурна, че те ще се случат тази година“.
Това е постепенно отстъпление за акция, която претендираше за място в световния топ 10 още през 2023 г. и някога съперничеше на собственика на Facebook Meta Platforms по отношение на размера си.
Инвеститорите се опасяват, че възстановяването изглежда трудно постижимо. Анализаторът на Barclays Карол Маджо наскоро понижи рейтинга на LVMH до equal-weight (равномерно тегло), заявявайки, че не очаква ключовото подразделение за мода и кожени изделия на компанията да се върне към растеж през тази година.
„Поради допълнителните препятствия, с които се сблъсква секторът, особено в САЩ, смятаме, че възстановяването на печалбата на сектора може да се забави“, заяви Маджо.

