fallback

Продажбите на електромобили в Китай може да достигнат рекордните 6 млн. броя през 2022 г.

Това би представлявало двукратно увеличение на обемите на регистрирани електрически коли спрямо 2021 г.

12:18 | 09.08.22 г.

Продажбите на електрически превозни средства в Китай се очаква да достигнат рекордните 6 милиона броя през тази година, тъй като търсенето на по-екологични автомобили продължава да нараства, съобщава Bloomberg.

Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA) повиши прогнозата си от 5,5 милиона броя, след като публикува данни, показващи, че доставките на превозни средства, използващи нов вид енергия (NEV), са се увеличили над два пъти през юли до около 486 хил. броя - което представлява 26,7% от новите общи продажби, които от своя страна нарастват с 20% до 1,84 млн. броя.

Коригираната в посока нагоре прогноза за двойно нарастване на продажбите на електромобили спрямо 2021 г., когато са регистрирани 2,99 млн. броя, подчертават положителната динамика при търсенето на по-чисти превозни средства в Китай - най-големият автомобилен пазар в света по обеми на продажби.

Въпреки всичко CPCA изтъква, че новата прогноза е „сравнително предпазлива“ и може да бъде допълнително увеличена в началото на четвъртото тримесечие. 

Глобалният лидер при продажбите на електромобили Tesla Inc. успя да достави 28 217 произведени в Китай автомобила през юли, като 8 461 бяха предназначени за местния пазар, а 19 756 изнесени, предимно за Европа и Азия. Резкият спад от 64% при продажбите на Tesla спрямо юни е свързан основно с планираното преустановяване на операциите в гигафабриката край Шанхай заради увеличаването на производствения капацитет – част от плана на компанията да произвежда годишно в този завод по 1 млн. превозни средства.

Местният конкурент BYD Co., който по-рано тази година прекрати производството на конвенционални автомобили, отчете 162 530 продажби на електромобили в Китай за юли, като тук влизат освен изцяло електрически коли, така и плъгин хибриди.

Въпреки че Tesla и BYD доминират при продажбите на електромобили в Китай, по-малките стартъпи също набират скорост. Основаната преди осем години Hozon New Energy Automobile Co., която се фокусира върху малките бюджетни автомобили, успя да достави 14 037 превозни средства през юли, включително 1382 коли извън страната.

Leapmotor Technologies Ltd., която се конкурира в същия ценови диапазон с Hozon, достави рекордните 12 044 превозни средства за същия период.

И двете компании изпревариха по-големите конкуренти Xpeng Inc., Li Auto Inc. и Nio Inc., въпреки че трите листнати в САЩ компании доставиха по над 10 хил. електромобила през миналия месец.

Пекин и местните власти предприеха мерки за подпомагане на автомобилната индустрия да се възстанови от пролетните коронавирусни ограничения, които сринаха продажбите в сектора. През май китайското правителство намали данъците върху някои леки автомобили с ниски нива на емисии с 50%, докато местните власти се намесиха със субсидии и стимули, за да привлекат купувачите.

Въпреки огнищата на Covid-19 в някои части на страната, като цяло производството на автомобили и веригите на доставка успяват до голяма степен да се възстановят. Продажбите на пътнически превозни средства може да се върнат към двуцифрения ръст през второто полугодие след спада в продължение на четири последователни тримесечия поради ограниченията във веригите на доставка, изтъква анализаторът на Bloomberg Intelligence Стив Ман.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:25 | 14.09.22 г.
fallback