fallback

Nestle продължава да залага на растителните протеини въпреки намаляващото търсене

Протеините на растителна основа ще се превърнат в нещо обичайно, тъй като няма достатъчно животински протеини, убеден е главният технологичен директор на компанията

16:07 | 15.11.22 г.

Бумът в консумацията на растителни протеини в последно време ще отстъпи на по-устойчив растеж, който може да осигури на сегмента дял от 30%-40% на световния протеинов пазар, съобщи ръководител на Nestle, цитиран от Bloomberg.

Подобно на първоначалния бум на потреблението на крафт бира много инвеститори се насочиха към пазара на фалшиво месо, водени от свръхоптимистични очаквания за ръст на потреблението, коментира главният технологичен директор на компанията Щефан Палцер.

„Когато крафт бирата излезе на пазара, всички искаха да я имат. След това се стигна до спад в търсенето, а после то отново растеше много години до значителен бизнес. Мисля, че ще наблюдаваме същото и тук“, допълва той.

Производителите на растителни протеини, които се възползваха от засилването на вниманието към здравето в първите етапи на пандемията, изпитват затруднения, тъй като инфлацията тласка потребителите към по-евтини варианти, включително животинското месо, което те се надяваха да заменят. Някога сред любимците на инвеститорите, Beyond Meat загуби над 80% от стойността си в последната година, тъй като по-евтини продукти в САЩ и чужбина вредят на рентабилността ѝ. А някои вериги за бързо хранене изтеглят предложенията си на фалшиво месо заради вяло търсене.

Макар че пазарът може да е разочарован от продажбите на растителен протеин в последно време, Nestle все още вижда „доста добро“ представяне в сегмента, отбелязва Палцер, който ръководи научно-развойната дейност в компанията. Той се подготвя за стабилен ръст на потреблението в идните години, като увеличава дела на растителния протеин в глобалния си екип за научно-развойна дейност до 10% или 300 души.

Базираната в Швейцария компания Vevey ще продължи да създава заместители на месото, но също така се обръща към продукти, които използват както животински, така и неживотински протеини, като микс, който може да бъде добавен към яйцата, за да повиши обема и достъпността, или включването на растителни съставки в млечни протеинови напитки.

„Вярваме в потенциала“, коментира Палцер. „Но потенциалът е отвъд чистата алтернативна съставка. Той е в използването на растителни протеини за иновации в много части на нашия портфейл“, допълва той.

Други подобни компании като Hormel Foods Corp. експериментират с комбинация от месо и зеленчуци, за да се харесат на т. нар. флекситарианци (вегетарианци, които понякога консумират месо или риба – бел. ред.), които се стремят да намалят животинските протеини. Веригата драйв-ин ресторанти Sonic Corp. продаваше в миналото бургери с говеждо месо на основата на гъби, което рекламираше като по-здравословен вариант.

Макар че науката и технологиите при храните остават централизирана цел за Nestle, иновациите са децентрализирани, отбелязва Палцер. Той говори от Сантяго, Чили, където компанията организира събитие за откриването на нов център за разработване на храни според изискванията на потребителите от региона.

Той вижда големи възможности за растителните протеини в Латинска Америка, където потреблението на месо остава високо. Мотивите за обръщане към животински заместители варират в различните региони. Например, във Великобритания и Германия благосъстоянието на животните е основен двигател, а в Латинска Америка на първо място е здравето, а след това устойчивостта, казва Палцер.

В САЩ бургерът с фалшиво месо на McDonald’s, създаден от Beyond Meat, не стигна по-далеч от фаза на ограничено изпитание. В същото време веригата разшири предлагането на бургери на основата на растителни протеини във Великобритания и Ирландия. Палцер казва, че е неизбежно растителните протеини да се превърнат в нещо обичайно.

„Няма начин това да не се случи, защото не можем да продължим със същото количество месо, риба и пилешко, което потребяваме днес. Затова месото на растителна основа трябва да стане нещо обичайно, просто защото няма достатъчно животински протеини“, отбелязва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:07 | 15.11.22 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още