fallback

Феновете на Световната купа избират парти града Дубай пред скучния Катар

Спортните фенове отсядат в близкото емирство и пътуват със самолети за мачовете в Доха

13:42 | 25.11.22 г. 1
Автор - снимка
Редактор

Футболният фен Крис Лийк е роден през 1958 г. - последният път, когато Уелс се класира на Световното първенство по футбол. „Всички, което исках, бе да видя Уелс на Световната купа – сега мога да съм щастлив през останалата част от живота си“, казва той за Financial Times.

Лийк свири на саксофон в групата The Barry Horns, която е съставена от 11 футболни фенове на Уелс. Седем от тях са пътували към Персийския залив, за да свирят на мачовете на Уелс в Катар – не само, за да се опитат да активизират публиката с музиката си, но и за да рекламират уелската идентичност и независимост от Обединеното кралство.

Подобно на хиляди други фенове обаче те са се установили в близкия Дубай – регионалния технологичен хъб в Обединените арабски емирства, пътувайки всеки път до катарската столица Доха с едночасови полети, свързващи двата града по време на първенството.

Фенове от участващите страни избират оживената нощна сцена в Дубай пред стегнатата атмосфера в Доха. Решението на Катар в последната минута да забрани продажбата на алкохол около стадионите само подчерта по-консервативната култура на страната.

Парти атмосферата започва на две летища в Дубай, където обектите са толкова натоварени тази седмица, че са свършили бирата Heineken и McDonald’s.

Из града фен зоните гъмжат от почитатели на всяка страна, отразявайки разнообразния характер на емигрантското население на Дубай, което формира около 90% от общото население от 3,5 млн. души.

Във финансовия център на града банкерите сменят костюмите с футболни тениски, за да гледат мачове във фен парка, където компаниите наемат салони за по 5500 долара за 20 души, което включва храна и напитки.

С 60 ежедневни полета между Дубай и Доха до 350 хил. души могат да бъдат транспортирани от туристическия център в региона по време на първенството, което се очаква да бъде домакин на около 1,5 млн. посетители.

Приливът от фенове се случва в разгара на туристическия сезон в Дубай, когато посетителите прииждат на тълпи в търсене на слънце през зимата. Държавният летищен оператор казва, че трафикът на пътници е засенчил броя отпреди пандемията, надхвърляйки 6 млн. души на месец през третото тримесечие. Дубайската авиокомпания Emirates регистрира 228% ръст на пътниците в резултатите си за първото полугодие.

„Дубай отчита изключително силно търсене по това време на годината и съм сигурен, че ще има хора, пътуващи през Дубай за Световното първенство“, казва Исам Казим, главен изпълнителен директор на Dubai Tourism. “Това първенство ще даде тласък на целия регион“.

Официални представители казват обаче, че броят на феновете, които посещават емирството с единствена цел да бъдат на игрите в Катар, вероятно са в долната част на диапазона на десетките хиляди, т.е. се равняват на увеличение на заетостта на хотелите с до 3 пр.п. Много билети за мачове са били продадени на емигранти в Персийския залив, включително около над 100 хил. британци, живеещи в ОАЕ.

Много хотели сега работят на пълен капацитет така или иначе, тъй като търсенето на пътувания расте. През септември – последния месец с налична статистика, средната заетост на около 140 хил. налични стаи в емирството е била 71% със средно дневно ниво с около една четвърт над това от 2019 г.

Базираната в Дубай Expat Sport е довела около 2000 фена чрез пакети за хотел и полети за фенове, които имат билети за мачовете в Катар. Фенове от Южна Америка, Индия и Великобритания отсядат в популярния Palm Island в Дубай, пътувайки от и до Катар с полети, резервирани от компанията, която продава и пакети за Световната купа и на базирани в ОАЕ емигранти.

„Внезапно тук има едно всеобщо вълнение“, казва Сю Холт, изпълнителен директор на групата за спортен туризъм. „Хора, които не бяха мислили за това, сега казват „защо пък да не отидем“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:42 | 25.11.22 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още