fallback

Производителят на часовници Breitling има нов основен акционер 

Partners Group увеличава дела си и става мажоритарен акционер

16:06 | 23.12.22 г.
Автор - снимка
Създател

Компанията за частни капиталови инвестиции Partners Group увеличава дела си в швейцарския производител на луксозни часовници Breitling и става мажоритарен акционер. Според изявлението Partners Group Holding AG е придобила акциите от компанията за частни капиталови инвестиции CVC, която през 2017 г. стана най-големият акционер на Breitling.

Преди около година Partners Group придоби миноритарен дял в богатия на традиции производител на часовници. Компаниите не разкриват финансови подробности за сделката, но преди дни Bloomberg писа, че Partners Group Holding AG планира да увеличи дела си в Breitling AG до мажоритарен дял в сделка, която ще оцени легендарния швейцарски производител на часовници на повече от 4,2 млрд. швейцарски франка (4,5 млрд. долара).

Според агенцията швейцарската инвестиционна група искаше да увеличи дела си до над 50% от около 23%, а фирмата за частни капиталови инвестиции CVC Capital Partners ще намали мажоритарния си дял до около 20%, като останалата част ще принадлежи на ръководството и други частни инвеститори.

Според допълнителна информация съоснователят на Partners Group Алфред Гантнер ще стане председател на борда на директорите на Breitling.

Оценката, определена от Breitling в рамките на промяната на собствеността, подчертава драматичния обрат в развитието на марката часовници, организиран от главния изпълнителен директор Жорж Керн. Известна със своите хронографи Navitimer, Breitling беше оценена на около 800 млн. франка, когато CVC закупи мажоритарен дял през 2017 г., и на около 3 млрд. франка, когато Partners инвестира за първи път през 2021 г.

Плановете за придобиване на мажоритарен дял и потенциална продажба на акции на Breitling на Швейцарската фондова борса през 2027 г. бяха съобщени по-рано от Finews, но там нямаше оценка.  

Основана през 1884 г. от Леон Брайтлинг, компанията увеличи през 2021 г. приходите си с 40% до около 700 млн. франка според оценки на Morgan Stanley. Продажбите са се увеличили с още 25% през тази година благодарение на популярността на моделите Navitimer, Chronomat и Superocean на Breitling, съобщи Bloomberg News през октомври. 

Средната продажна цена на Breitling се е повишила, тъй като компанията използва повече злато, скъпоценни камъни и метали, както и разработени от самата нея механизми. Сред посланиците на марката са холивудските звезди Джон Траволта, Адам Драйвър и Чарлийз Терон.

Търсенето на луксозни швейцарски часовници нарасна рязко по време на пандемията, като през 2021 г. износът достигна рекордните 22,3 млрд. франка. Индустрията е напът да постигне още един рекорд тази година, като САЩ изпреварват Китай като основна дестинация за швейцарските часовници.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:06 | 23.12.22 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още