fallback

Производителите на часовници се опитват да привлекат младите хора със Snapchat и биткойни

Компаниите вярват, че те могат да са основен двигател на продажбите на часовници

13:54 | 04.04.23 г.

Производителите на луксозни часовници залагат на Snapchat и биткойн, за да привлекат представители на поколението Z (родените в периода от средата на 90-те години до 2010 г. - бел. ред.), които не са свикнали да носят нещо на китката си, вярвайки, че именно по-младите купувачи могат да се превърнат в мощен двигател на продажбите, пише Агенция Франс Прес.

Представителите на поколението Y (родените от 1980 г. до около средата на 90-те години) и Z започват да проявяват интерес към луксозните стоки, показва проучване на консултантската къща Bain & Company и италианската асоциация за луксозни стоки Altagamma Foundation.

Очаква се разходите им да се увеличат три пъти по-бързо от тези на други поколения до 2030 г., пише в доклада.

На търговското изложение Watches and Wonders миналата седмица в Женева, където 48 бранда като Rolex, Cartier and Patek Philippe показаха последните си модели, швейцарските производители на часовници бяха добре запознати с тази тенденция.

„Много е важно, че веднъж годишно показваме, че носенето на часовник е модерно и е дори такова за по-младото поколение, което не е свикнало да носи часовници“, каза главният изпълнителен директор на Rolex Жан-Фредерик Дюфур по време на изложението.

Секторът трябва да достигне поколение, „свикнало да вижда всичко на екрана“, допълва той.

На щанд, посветен на иновациите, представители на приложението за мигновени съобщения Snapchat показват приложение, което позволява на хората да пробват часовници виртуално чрез смартфон или таблет.

Приложението се адаптира към китката на потребителите, за да може да пробва водещите модели на Cartier например и дори им позволява да променят цветовете на часовниците Hublot.

Като реверанс към това поколение Hermes представи колекция с модели, вдъхновени от копринените му шалове, включително един, който показва принцеса на кон, която си прави селфи.

Трансфер на богатство

„По-младото поколение – обратно на общоприетото схващане, има повече икономическа сила от което и да е поколение преди него“, казва Жан-Филип Берчи, анализатор в швейцарската инвестиционна компания Vontobel.

„Те печелят повече, спестяват повече и инвестират по-рано и с по-висок процент от предишните поколения“, допълва той.

Задава се и интересен, но все още подценяван феномен, добавя той.

Представителите на поколенията Y и Z “са напът да бъдат от получателите на огромния трансфер на богатство през следващите две десетилетие, който по прогнози ще бъде за над 80 трлн. долара до 2045 г. само в САЩ“, казва той.

В краткосрочен план обаче това поколение е задушено от растящите разходи за жилище. Анализаторите на Morgan Stanley отбелязват, че според преброяването в САЩ почти половината от младите американци на възраст от 18 до 29 години живеят с родителите си – ниво, което не е наблюдавано от 40-те години на миналия век.

„Те просто имат повече доходи на разположение, които да заделят за излишни разходи“, казват анализаторите.

От другата страна на Атлантическия океан главният изпълнителен директор на H. Moser Едуар Мейлан казва, че в Азия се появяват „по-млади, по-дигитализирани“ клиенти.

„Над 50% от продажбите в Китай са на представители на поколенията Y и Z”, казва той.

Брандът освен това продава часовници в биткойни, включително часовник за 350 хил. гранка, който е бил продаден за 10 биткойна, когато по това време е било равностойната цена.

„Заснехме сделката“, казва Мейлан.

Apple Watch отваря врати

Според анализаторите на Morgan Stanley т.нар. емблематични часовници – водещите модели на големите брандове – „резонират особено добре“ с поколение, което бърза да публикува снимки на покупките си в Instagram.

Те искат „незабавно разпознавеми продукти, особено за часовници, предвид факта, че те „разчитат много по-малко на емблеми и монограми, отколкото кожени стоки и дрехи“.

Някои, от друга страна, „искат да изпъкнат с часовник, който другите нямат“, казва Кристоф Хоп, французин, живеещ в Австралия, където основава бранда Bausele след кариера в часовникарския бизнес в Швейцария.

„Изгубихме това поколение с мобилните телефони, но го открихме отново с Apple Watch”, казва той за Франс Прес.

Наскоро той се обединява с влиятелни лица в социалните медии, за да продава модел за 1200 долара онлайн.

„Те се връщат към навика да носят нещо на китката си чрез свързаните часовници и сега искат нещо друго“, казва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:54 | 04.04.23 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още