fallback

Париж става един от малкото градове, забранили електрически тротинетки под наем

За сметка на това расте броят на електрическите велосипеди под наем преди Олимпийските игри през 2024 г.

10:24 | 28.08.23 г.

Тази седмица Париж ще се превърне в един от малкото градове в Европа с категорична забрана на електрически тротинетки под наем, а операторите планират да увеличат броя на електрическите си велосипеди, с които да ги заменят преди Олимпийските игри през 2024 г., пише CNBC.

Въпреки изразените по-рано надежди за отлагане на решението в последния момент, трите фирми с лицензи за работа с електрически тротинетки във френската столица – Lime, Dott и Tier, са потвърдили пред CNBC, че ще премахнат своите тротинетки до крайния срок – 1 септември.

Те имат общо 15 хил. електрически тротинетки в града.

Референдум, проведен през април, даде на парижани два избора по отношение на тротинетките под наем – за или против.

Компаниите посочва, че избирателната активност е обхванала едва 7% от имащите право на глас. Освен това твърдят, че градът ще отстъпи на други градски центрове, които се насочват към по-екологичен вид транспорт, който е популярен сред туристите в едни от най-посещаваните градове в света. Те допълват, че няма да има промяна в правилата за използване на частните електрически тротинетки.

Но резултатът беше категоричен – 90% от гласувалите дадоха гласа си срещу тротинетките.

Това се случва в момент, в който градовете по света спорят дали подобни превозни средства, които се отключват през приложение и се плащат на минута, са опасен обществен проблем, или са част от бъдещето на градската мобилност.

Споделените тротинетки все още присъстват в други френски градове, включително Марсилия и Лион.

Много градове въведоха ограничения за тротинетки, включително за скоростта, както и зони за паркиране, наложени чрез глоби за потребителите. Някои позволяват карането по тротоари и велоалеи, други – не. Въпреки това категоричните забрани от градовете, които преди това приветстваха този тип превозни средства, са рядкост.

В Европа тази година Мадрид отмени по-ранната си забрана, за да позволи на фирмите за отдаване на електрически тротинетки под наем да се завърнат, но при нови условия, както направи и Копенхаген през 2021 г. Повечето електрически тротинетки са забранени по обществените пътища в обичащата велосипедите Нидерландия, а нито една от компаниите в сектора не е навлязла на този пазар.

Експанзия на електрическите велосипеди

Lime, Dott и Tier казват, че сега ще се фокусират преди всичко върху увеличаване на броя на своите електрически велосипеди в Париж, след като преместят тротинетките си другаде.

„Въпреки че електрическите тротинетки на Lime ще напуснат Париж до края на август, отправяйки се към други градове, парижани вече се насочват към нашия разширяващ се парк от електрически велосипеди“, коментира говорител на Lime. „Сега работим с два пъти повече електрически велосипеди, отколкото когато и да било с електрическите тротинетки, и сме окуражени от продължаващата подкрепа на града към колоезденето преди Олимпийските игри през 2024 г.“

Броят на тротинетките на Lime в Париж достигна 5000 спрямо 10 хил. велосипеда. Компанията твърди, че пътуванията с велосипедите в столицата са се увеличили със 73% през миналата година.

Dott твърди, че изпраща своите тротинетки на места, където е подписала нови търгове, включително Бордо и цяла Белгия. Говорител коментира, че компанията увеличава броя на електрическите си велосипеди, които се надява да разшири в предградията на Париж преди Олимпиадата, която трябва да започне през юли следващата година.

Самите електрически велосипеди също са свързани с много спорове. Критиците им казват, че затрупват тротоари и пътища, когато не са съхранявани правилно. Понякога се използват на тротоарите, въпреки че могат да развиват по-висока скорост. Освен това често се ползват от туристи или пътуващи без каски.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:38 | 28.08.23 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още