Парижани се отправят към урните, за да гласуват по един необичаен въпрос: електрическите скутери, пише Bloomberg.
На референдум в неделя обществото ще реши дали да забрани електрически скутери под наем в целия град. Резултатът може да превърне Париж в най-големия град в света, който прогонва операторите на такива превозни средства под наем.
От години градът се опитва да ограничи бързото разрастване на електрическите скутери, като намали броя на операторите до три, създаде специални режими за паркиране и наложи ограничения на скоростта. Но признавайки, че им липсват правомощия, за да ги регулират напълно, властите в Париж залагат на референдум, за да видят дали вместо това гласоподавателите ще изберат да ги забранят.
„Темата буди много разногласия“, коментира кметът на Париж Ан Идалго, когато през януари обяви, че ще има референдум. „Лично аз смятам, че трябва да спрем това“.
Идалго посочва ползването на обществени пространства от частните оператори и безопасността на потребителите като едни от най-належащите проблеми, докато новите възможности за придвижване стават все по-популярни.
Но критиците на референдума изразиха опасения относно ниската избирателна активност. Скутерите ще бъдат единственият въпрос в бюлетината и само една избирателна секция ще бъде отворена във всички райони, с изключение на един. Местните и общите избори обикновено включват десетки места в по-големите райони. Гласовете, подадени чрез пълномощници, които обикновено се ползват при такива избори, няма да бъдат разрешени.
Градът заяви, че резултатите ще бъдат задължителни, независимо от участието.
„Това ще бъде експеримент“, коментира Давид Белиар, заместник-кмет по обществени пространства и транспорт. „Имаше борба за власт с тези мултинационални оператори и прекарахме време, за да получим отстъпки от тях. Обществеността също обсъжда въпроса и ние отваряме дискуия за хората“.
След като Париж обяви референдума, правителството на Франция посочи, че също ще се стреми да затегне регулирането на споделените скутери. Мерките по предложения план за действия ще включват определяне на минимална възраст на потребителите от 14 или 16 години, както и изискване операторите да поставят идентификационни номера за всяко превозно средство, каза министърът на транспорта Клеман Боне по-рано този месец.
„Ще засилим натиска върху операторите, защото те бяха небрежни прекалено дълго“, коментира Боне пред вестник Journal du Dimanche, визирайки инциденти с тийнейджъри и захвърлянето на тротинетките по тротоари.
Трите компании, които работят в столицата – Lime, Dott и Tier – твърдят, че подкрепят регулацията. Освен това посочват, че няколко от предложенията, включително регистрационните номера и проверката на възрастта, вече са в сила в Париж. Операторите въведоха мерките в края на миналата година, тъй като се изправиха пред възможността градът да не поднови договорите им.
В кампанията си преди гласуването компаниите твърдят, че забраната на споделените електрически скутери ще бъде стъпка назад за града и би лишила местните от ефективен начин за придвижване.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие