fallback

Diageo помрачи настроенията в алкохолната индустрия

Компанията даде предупреждение за финансовите си резултати, което потопи цената на акциите на други играчи на пазара

22:00 | 10.11.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Цената на акциите на Diageo се понижи, след като британският производител на алкохолни напитки заяви, че очаква по-слаб растеж на подразделението си за Латинска Америка и Карибите, който ще засегне печалбата, тъй като потребителите купуват по-малко и избират по-евтини брандове, пише Bloomberg.

Производителят на уиски Johnnie Walker и водка Smirnoff заяви, че очаква по-нисък растеж и по-слаба печалба за втората половина на фискалната си година спрямо предходната, поради значително по-лошите перспективи в региона, отговарящ за близо 11% от нетните приходи от продажби на Diageo.

След неочакваното предупреждение стойността на книжата на Diageo спадна с 12% - най-голямото понижение от 1997 г. насам. Конкурентите Remy Cointreau и Pernod Ricard също записаха по около 3% спад на борсата.

Предупреждението на Diageo изпрати цената на акциите на други производители на алкохол надолу. Графика: Bloomberg L.P.

Изненадващият спад е допълнително предизвикателство за новия главен изпълнителен директор Дебра Крю, която се опитва да убеди инвеститорите, че забавянето на бизнеса в САЩ, най-големият пазар на компанията, до голяма степен се дължи на отшумяването на пандемията. Опасенията са, че дългогодишната стратегия на Diageo за налагане на премиум алкохол и очакване потребителите да се глезят, дори когато бюджетите им стават все по-свити, има ограничения. През октомври компанията нае Сали Граймс за главен изпълнителен директор на бизнеса в Северна Америка.

Очаква се нетните приходи от продажби в Латинска Америка да спаднат с повече от 20% на годишна база през първата половина на фискалната година, обяви Diageo, цитирайки макроикономическия натиск там, който кара клиентите да ограничават разходите си.

Крю твърди, че в Бразилия има по-високи нива на запасите в края на фискалната година. Влошаващата се икономическа прогноза, по-трудното прогнозиране за някои от търговските канали и високите лихви попариха ентусиазма на купувачите.

„Справяме се добре в сравнение с индустрията, но индустрията е под натиск“, коментира тя. Крю посочва още, че през януари Diageo ще разкрие стратегията си за съживяване на бизнеса в региона.

Diageo обяви, че другите ѝ региони са се представи по-добре, макар че растежът в Европа и Азиатско-Тихоокеанския регион вероятно ще е по-слаб през втората половина на фискалната година спрямо година по-рано. Азиатско-Тихоокеанският регион е засегнат от по-слабото от очакваното възстановяване на Китай.

Освен това приходите от продажби са засегнати и от войната в Близкия изток. „Това натежава малко по-широко върху потребителските настроения“, посочва Крю.

Компанията, която само преди шест седмици остави годишната си прогноза непроменена, твърди, че все още вярва във фундаменталната сила на бизнеса, запазвайки средносрочната си прогноза за 5-7% органичен растеж на нетните приходи от продажби.

Но оперативната печалба сега се очаква да нарасне колкото приходите, вместо с 6-9%, както смяташе компанията преди шест седмици.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:43 | 10.11.23 г.
fallback
Още от Lifestyle виж още