Anheuser-Busch InBev, най-голямата пивоварна компания в света, надмина очакванията за третото тримесечие въпреки продължаващите проблеми с онлайн кампанията ѝ за Bud Light, пише CNBC.
Приходите на гиганта са нараснали с 5% през периода, достигайки 15,57 млрд. долара. Това се оказа над прогнозата на компанията за 4,7% ръст. Резултатът беше постигнат, въпреки че обемите са се свили с 3,4%, а растежът в Близкия изток, Африка и Азиатско-Тихоокеанския регион е бил засенчен от „слабото“ представяне в Европа и САЩ.
Листнатите в Брюксел акции на компанията поскъпнаха с 3,5%, след като инвеститорите приветстваха новината за обратно изкупуване на акции за 1 млрд. долара в следващите 12 месеца.
Въпреки това Bud Light, която загуби титлата най-продаваната бира в САЩ през лятото, на фона на бойкот, воден от консерваторите, натежа на представянето в САЩ. Причина за скандала беше партньорството на бранда с трансджендър инфлуенсъра Дилън Мълвани.
Приходите в САЩ са спаднали с 13,5%, а печалбата преди лихви, данъци, обезценка и амортизация (EBITDA) в страната се срина с 29,3% заради намаляването на пазарния дял, комбиниран със загуба на производителност и по-високи разходи за маркетинг.
Това е второто тримесечие, в което спорът около Bud Light, който включва силни критики към компанията, че не е успяла да подкрепи Мълвани от негативните реакции, е нанесъл удар на продажбите в САЩ.
В момента производителите на бира са изправени пред редица предизвикателства, включително по-високи разходи за суровини и нарастващ натиск върху потребителските разходи.
Датският конкурент Carlsberg днес отчете 3% спад на продадените обеми и 5,8% ръст на приходите, до голяма степен отговаряйки на очакванията. И все пак компанията предупреди, че потребителските настроения в Европа и Югоизточна Азия могат да забавят продажбите на пазара на бира.
От своя страна, Heineken - вторият по големина пивовар в света, отчете 4,2% спад на обемите на годишна база и увеличение на приходите с 2%. Компанията посочи, че приходите ѝ от продажби са започнали да усещат ефекта от по-високите цени.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той
Как бързо да направим домашно кисело зеле?
ЕК разследва "Гугъл" за използването на потребителско съдържание за развитието на ИИ
преди 2 години Недоумявам - ако се изхрачиш в лицето на клиентите си, те ще спрат да купуват продуктите ти? Кой би могъл да предположи? отговор Сигнализирай за неуместен коментар