Heineken заяви, че е напът да постигне целта си за печалба тази година, въпреки че по-високите цени и икономическата несигурност накараха потребителите на алкохол в много части на света да се откажат от покупките на премиум напитки, пише Bloomberg.
Базираната в Амстердам компания запази прогнозата си, като очаква непроменен до 5% годишен органичен ръст на коригираната оперативна печалба. Пазарът беше притеснен, че може да има допълнително понижение, след като компанията понижи целта си за растеж през юли. Тогава тя обвини за това забавянето на търсенето, особено на ключовия пазар във Виетнам, след безпрецедентни скокове на цените.
„Heineken е в началото на многогодишна програма за промяна, в която виждаме, че бизнесът осигурява превъзходен растеж, увеличавайки маржа“, коментира анализаторът на Jefferies Едуард Мънди.
Цената на акциите на Heineken се повиши с 1,9% в Амстердам, след като записа близо 3% ръст по-рано.
Бирените обеми все пак спаднали с 4,2% през третото тримесечие, след като продажбите на ключови пазари, включително Виетнам, Нигерия и голяма част от Европа, са се свили, докато обемите на премиум бирата са се понижили още повече, коментира компанията. Увеличението на приходите с 4,5% на органична база, подкрепено от увеличенията на цените, не успя да изпълни консенсусната прогноза на анализаторите за 5,3%.
Пивоварите са изправени пред труден избор, тъй като поскъпващите съставки и производствените процеси повишават разходите им. Последвалото увеличение на цените на бирата доведе до намаляване на търсенето на пиво с висок марж, тъй като потребителите ограничиха покупките си, за да облекчат натиска върху портфейлите си.
Heineken наблюдава „постепенно подобрение на нашите бизнес резултати, макар и малко по-бавно от амбициите ни“, коментира главният изпълнителен директор Долф ван ден Бринк. „На половината от нашите пазари тенденциите по отношение на обемите ни се подобряват. По подобен начин на малко над половината от пазарите ни печелим или задържаме пазарен дял“, отбеляза той.
През август Heineken сключи споразумение за продажба на активите си в Русия за 1 евро. Това се случи в рамките на сделка, която според компанията ще доведе до загуба от 300 млн. евро.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
преди 2 години *Heineken: Търсенето на бира намалява заради скока на цените* - Лъжа! Намалява търсенето на сурогатите от царевица, които такива като Хайнекен и Карлсберг пробутват на абдалите за бира. Просто намаляват абсалите. Увеличава са търсенето на качествена истинска бира, независимо от по-високата цена. отговор Сигнализирай за неуместен коментар