Най-богатият човек в Германия Клаус-Михаел Кюне ще се сдобие с най-малко 9,3 млрд. долара под формата на дивиденти след период на силен растеж на транспортната му империя, пише Bloomberg.
Печалбата идва от дела от 53% на 87-годишния магнат в най-голямата компания за пренос на товари по въздух и море в света Kuehne + Nagel International, дела му от 15% в Lufthansa и от 30% в Hapag-Lloyd. Той е най-големият инвеститор в германската авиокомпания, като натрупа дела си след спасителната помощ на правителството през 2022 г. Той също така увеличи интереса си в логистичната компания през 2020 г., точно преди бума, който доведе до рекордни печалби.
Кюне е сред европейските корабособственици, които постигнаха големи печалби по време на пандемията, когато блокирането на веригите за доставка доведоха до ръст на транспортните разходи. Сред останалите са Джанлуиджи Апонте, основател на базираната в Женева MSC Mediterranean Shipping, кланът зад A.P. Moller-Maersk и семейство Саад, което контролира компанията CMA CGM с централа в Марсилия. Техният бизнес остана силно доходоносен през 2024 г., след като атаките на хутите в Червено море през 2024 г. повишиха цените.
Състоянието на Кюне е нараснало над два пъти през последните пет години до 39,2 млрд. долара, сочи индексът на милиардерите на Bloomberg. Той заяви пред германския вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung през ноември, че „получените стойности са почти плашещо високи“.
Големи ръстове
Общата му печалба от Kuehne + Nagel ще достигне близо 2,7 млрд. швейцарски франка (3 млрд. долара) от финансовата 2021 г. насам, когато печалбата и дивидентите нараснаха над два пъти. Компанията съобщи тази седмица по-висок от очакванията дивидент от 8,25 франка на акция.
Lufthansa обяви в четвъртък, че планира да изплати дивидент за втора поредна година, с което общата печалба на Кюне ще достигне 108 млн. евро за 2023 и 2024 г. Това е обрат спрямо периода в началото на пандемията, когато компанията беше близо до фалит. Тогава пътническите авиокомпании трябваше да приземят самолетите във флотилиите си.
Най-големият бонус на Кюне през периода са 5,65 млрд. евро, които е прибрал от финансовата 2021 г. насам от Hapag-Lloyd. В тази сума не са включени дивидентите, които се очаква да бъдат обявени по-късно този месец с резултатите за цялата година.
Но Кюне не е имал само победи, а и загуби, свързани с фалиралия имотен магнат Рене Бенко. Той пренасочи вниманието си към транспорта миналата година, когато инвестиционната му компания Kühne Holding се обедини с компанията EQT AB за придобиване на дял в германския оператор на автобуси и влакове Flix.
Кюне е загубил около 500 млн. евро от компанията Signa Prime на Бенко. „Бяхме напълно измамени“, каза милиардерът. Бенко „ме завъртя на малкия си пръст“, допълни той.
Кюне се установи в Швейцария преди половин век, ожени се на 52-годишна възраст и няма деца. Той създаде швейцарска фондация през 1976 г., съсредоточена върху логистиката, медицината и климата със силни връзки с Kühne Holding. Те се намират, наред с централата на Kuehne + Nagel, в хълмистото градче Шинделеги с гледка към езерото в Цюрих.
В интервю за FAZ Кюне заяви, че след смъртта му активите му ще бъдат насочени към фондация „Кюне“, която ще стане една от най-големите в Европа.
„Доколкото мога да преценя, фондацията е в добри ръце“, коментира той, като посочи 12-членния си съвет от довереници, който включва бившия председател на Бундесбанк Йенс Вайдман.
Кюне намекна в интервю за възможността да ревизира плана си адвокатът Томас Щаехелин (77 г.) да го наследи като президент на фондацията, тъй като той самият е в напреднала възраст.
Миналата година милиардерът реорганизира ръководството на Kühne Holding, като назначи Доминик де Даниел за главен изпълнителен директор на мястото на Карл Гернанд, който остава президент и освен това е член на надзорните съвети на Kuehne + Nagel, Lufthansa и Hapag-Lloyd, както и на фондацията.


С 227 гласа "за" Народното събрание одобри оставката на кабинета "Желязков"
Украйна може да изтегли войските си от източните региони на Донбас
Варна ще кандидатства за подкрепа при повишаване на капацитета за реакция при бедствия
Първан Симеонов: Големият въпрос сега е какви ще са ходовете на Румен Радев
"Възраждане" ще настояват влизането ни в Еврозоната да се отложи с година
Тръмп подписа указ за ограничаване на щатските регулации върху AI
Елеонора Негулова: Бизнесът ще трябва да понесе тежестта на адаптацията
Златото се стабилизира при очаквания за още понижения на лихвите в САЩ
Петролът поскъпва от най-ниската си цена от октомври
Западна Африка е на прага да стане 1500-километров коридор на джихадистка война
Volvo XC60 с 2,0-литров дизел на старо – за какво да внимавате
Нова програма на Mercedes обещава значително намаляване на CO2
Новият хибриден двигател на Dongfeng постави рекорд по ефективност
Защо употребяваното BMW E90 е по-умно, отколкото си мислите
Какви са плюсовете и минусите на торсионната греда
Джони Деп започва работа по "Майстора и Маргарита"
Скарлет Йохансон се паникьосала след първата ѝ среща с Колин Джост
Кабинетът "Желязков" е в историята: Парламентът гласува оставката му
Първан Симеонов: Борисов реши да капитулира и да гледа сеира
Тотален хит: Жилетки на райета