Производителят на играчки Mattel снижи годишната си прогноза, след като два месеца по-рано я оттегли, и отчете рязък спад на приходите за второто тримесечие в сряда, тъй като слабите продажби на Barbie в Северна Америка и несигурността в световната търговия са оказали влияние върху търсенето, съобщава Ройтерс.
Компанията майка на Hot Wheels оттегли прогнозите си за продажбите и печалбата през май, когато променящата се търговска политика на американския президент Доналд Тръмп обърка световните вериги за доставки и породи несигурност относно тенденциите в потребителските разходи.
Изпълнителният директор Инон Крейз заяви пред Ройтерс, че промените в моделите на поръчките на търговците на дребно са оказали огромно влияние върху бизнеса на Mattel в САЩ през второто тримесечие. Той очаква, че компанията ще възстанови по-голямата част от продажбите си през втората половина на годината.
Акциите на Mattel поевтиняха с около 3,5% след затварянето на борсата, след като компанията прогнозира по-ниска брутна печалба за 2025 г. в сравнение с миналата година.
Mattel сега очаква ръст на нетните продажби през 2025 г. от 1% до 3% в сравнение с целта от февруари за увеличение от 2% до 3%. Прогнозата за коригираната печалба на акция е между 1,54 и 1,66 долара, което е под предишната оценка от 1,66 до 1,72 долара на акция.
Очаква се коригираният брутен марж да бъде 50% спрямо 50,9% през 2024 г.
„Смятаме, че забавянето се дължи на настоящата търговска среда, а прогнозата на компанията за маржа за цялата година показва по-голямо от очакваното влияние на митата“, заяви анализаторът от CFRA Закари Уоринг.
Анализаторите предупредиха, че търговци на дребно като Walmart, Target и Amazon.com ограничават натрупването на запаси в навечерието на ключовия празничен сезон, за да минимизират експозицията си към по-високите мита.
По-рано през деня конкурентът Hasbro повиши прогнозата си за годишните приходи, но предупреди, че клиентите му в САЩ са отложили поръчките си за по-късно през годината поради несигурността около митата.
Mattel отчете тримесечен спад от 6% на нетните продажби до 1,02 милиарда долара, което не отговаря на прогнозата на анализаторите за намаление от 2,7% до 1,05 милиарда долара, според данни, събрани от LSEG.
Слабостта се дължи на понижение от 16% в продажбите в Северна Америка, главно поради по-малко нови продукти на Barbie и забавени решения за запасите от страна на търговците на дребно.
Коригираната печалба възлиза на 19 цента на акция в сравнение с прогнозата от 15 цента на акция.


Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена