Mattel – компанията, която произвежда куклите Barbie и количките Hot Wheels, сключи партньорство с OpenAI за използването на нейните инструменти с изкуствен интелект (AI) за проектиране, а в някои случаи и за захранване на играчки и други продукти, базирани на нейните марки, пише Bloomberg.
Сътрудничеството е в ранен етап и първата част от него няма да бъде обявена до по-късно тази година, заявиха в съвместно интервю Брад Лайткап, главен оперативен директор на OpenAI, и Джош Силвърман, главен франчайз директор на Mattel. В крайна сметка технологията може да доведе до създаването на дигитални асистенти, базирани на герои на Mattel, или да бъде използвана, за да направи играчки и игри като Magic 8 Ball или Uno още по-интерактивни.
„Планираме да обявим нещо към края на тази година и то наистина обхваща целия спектър от физически продукти и някои преживявания“, коментира Силвърман, отказвайки да разкрие повече за първия продукт. „Използването на тази невероятна технология ще ни позволи наистина да преосмислим бъдещето на игрите.“
В рамките на сделката Mattel не лицензира своята интелектуална собственост на OpenAI, твърди Силвърман. Тя запазва пълен контрол върху създаваните продукти. По думите му началните преговори между двете компании са започнали в края на миналата година.
Главният изпълнителен директор на Mattel Инон Крайц се опитва да превърне компанията от производител на играчки в продуцент на филми, телевизионни предавания и мобилни игри, базирани на популярните ѝ герои. Междувременно OpenAI търси компании с ценна интелектуална собственост, за да им помогне в разработването на нови продукти, базирани на емблематични марки.
Във вторник OpenAI пусна най-новия си модел — o3-pro, който може да анализира файлове, да търси онлайн и да изпълнява други задачи, което го направи особено добър, що се касае до „изчерпателност, следване на инструкции и точност“, заяви компанията.
Миналата година OpenAI проведе срещи с холивудски студия, медийни ръководители и агенции за таланти в Лос Анджелис, за да формира партньорства в развлекателната индустрия и да насърчи режисьорите да интегрират новия ѝ AI видео генератор в работата си. На срещите, водени от Lightcap, компанията демонстрира възможностите на Sora - услуга, която по това време генерираше реалистично изглеждащи видеоклипове с продължителност до около минута въз основа на текстови подкани от потребители.
OpenAI не е сключила никакви сделки с филмови студия, защото все още трябва да установи „ниво на доверие“ с Холивуд, заяви Lightcap през май на конференция на Wall Street Journal в Ню Йорк.


Хиляди протестираха в Румъния против корупцията
Румен Радев на Ханука: Да помним поуките от миналото
Мехмед Дикме предрича сблъсък между Борисов и Пеевски
Киселова каза в прав текст кое е съборило кабинета
Ива Митева: ИТН прекрачиха една граница, от която няма връщане назад
Рекордна цена на медта: Идва криза в предлагането точно когато пристига AI бумът
Нещата не вървят добре за Netflix и Елисън в битката им за Warner Bros.
Как Toyota се оказа изключение от тенденцията в Китай
Защо Тайланд и Камбоджа продължават да водят една и съща война
Украйна предлага да се откаже от исканията си за членство в НАТО
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Коремните мазнини след 50 години повишават риска от смърт с цели 83%
Какво представляват Социалните предприятия за хора с увреждания?
Древно езеро, изчезнало преди 100 000 години, се появи отново
Археолози откриха огромна подводна структура край Франция
Експерти изследват слънчевото магнитно поле с помощта на AI