Mattel – компанията, която произвежда куклите Barbie и количките Hot Wheels, сключи партньорство с OpenAI за използването на нейните инструменти с изкуствен интелект (AI) за проектиране, а в някои случаи и за захранване на играчки и други продукти, базирани на нейните марки, пише Bloomberg.
Сътрудничеството е в ранен етап и първата част от него няма да бъде обявена до по-късно тази година, заявиха в съвместно интервю Брад Лайткап, главен оперативен директор на OpenAI, и Джош Силвърман, главен франчайз директор на Mattel. В крайна сметка технологията може да доведе до създаването на дигитални асистенти, базирани на герои на Mattel, или да бъде използвана, за да направи играчки и игри като Magic 8 Ball или Uno още по-интерактивни.
„Планираме да обявим нещо към края на тази година и то наистина обхваща целия спектър от физически продукти и някои преживявания“, коментира Силвърман, отказвайки да разкрие повече за първия продукт. „Използването на тази невероятна технология ще ни позволи наистина да преосмислим бъдещето на игрите.“
В рамките на сделката Mattel не лицензира своята интелектуална собственост на OpenAI, твърди Силвърман. Тя запазва пълен контрол върху създаваните продукти. По думите му началните преговори между двете компании са започнали в края на миналата година.
Главният изпълнителен директор на Mattel Инон Крайц се опитва да превърне компанията от производител на играчки в продуцент на филми, телевизионни предавания и мобилни игри, базирани на популярните ѝ герои. Междувременно OpenAI търси компании с ценна интелектуална собственост, за да им помогне в разработването на нови продукти, базирани на емблематични марки.
Във вторник OpenAI пусна най-новия си модел — o3-pro, който може да анализира файлове, да търси онлайн и да изпълнява други задачи, което го направи особено добър, що се касае до „изчерпателност, следване на инструкции и точност“, заяви компанията.
Миналата година OpenAI проведе срещи с холивудски студия, медийни ръководители и агенции за таланти в Лос Анджелис, за да формира партньорства в развлекателната индустрия и да насърчи режисьорите да интегрират новия ѝ AI видео генератор в работата си. На срещите, водени от Lightcap, компанията демонстрира възможностите на Sora - услуга, която по това време генерираше реалистично изглеждащи видеоклипове с продължителност до около минута въз основа на текстови подкани от потребители.
OpenAI не е сключила никакви сделки с филмови студия, защото все още трябва да установи „ниво на доверие“ с Холивуд, заяви Lightcap през май на конференция на Wall Street Journal в Ню Йорк.


Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
ГДБОП и ДАНС разбиха група за ДДС измами, завлекли хазната с милиони
Синдикат в МВР: Трудно можем да приемем, че животът на полицай е оценен на гаранция от 5 000 лв.
Легендарната чалготека "Син Сити" става зала за изкуства
Първата дама на САЩ запали светлините на коледното дърво край Белия дом
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав