IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Приходите от продажби на L'Oreal разочароваха след забавяне на бизнеса в Европа и Северна Америка

Козметичната индустрия се бори с голяма несигурност

21:15 | 29.07.25 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Приходите от продажби на L’Oreal за второто тримесечие не оправдаха очакванията, тъй като френската компания за козметични продукти се сблъска с по-слабо търсене в Северна Азия и забавяне в Европа - най-големия ѝ пазар, пише Bloomberg.

Съпоставимите продажби са се увеличили с 2,4%, съобщи производителят на марки като Garnier и Lancome. Анализаторите очакваха ръст от 2,7%. Европейските продажби са нараснали с 2,4%, което е доста под консенсусната прогноза на анализаторите за 4,2%.

L’Oreal, редом с останалата част от козметичната индустрия, се бори с несигурността сред потребителите, докато президентът на САЩ Доналд Тръмп налага програмата си от мита, което поражда опасения от удар върху световния икономически растеж. Секторът е изправен и пред забавяне на търсенето на продукти за грижа за кожата и грим в Европа, особено във Франция, посочи в бележка от миналия месец Дейвид Хейс, анализатор на акции в Jefferies.

Американските депозитарни разписки на L’Oreal се търгуваха с 1,6% по-ниско след новините на компанията. Цената на акциите на L'Oreal се повиши с 9,3% тази година, въпреки че все още е с почти 5% по-ниска от тази преди 12 месеца.

Продажбите в Северна Америка са нараснали с 8,3%, което е доста над консенсусната прогноза за 4%, дадена от анализаторите. L'Oreal посочва като причина за успеха търсенето на продукти за грижа за косата, включително шампоан Kérastase. Пазарните условия показват „ясни признаци на подобрение“, съобщи компанията.

Междувременно бизнесът на L’Oreal в Китай се е върнал към растежа през второто тримесечие, въпреки че съпоставимите продажби в Северна Азия – която включва континенталната част на страната – са се понижили с 8,8%, надхвърляйки очаквания от анализаторите спад от 6%. L'Oreal се бори с рязък спад на разходите в Китай, където потребителското доверие е засегнато от застоя в растежа на заплатите и високата младежка безработица.

Сравнимите продажби в звеното за дерматологична козметика на L'Oreal, което е двигател на растежа и включва марки като CeraVe и La Roche-Posay, са нараснали с 3,5%, което е под прогнозите на анализаторите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:15 | 29.07.25 г.
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още