Филмът "Барби" е не само големият победител в киносалоните през миналата година, но и най-успешният във финансово отношение филм, режисиран от жена - Грета Гъруиг. Независимо от този успех обаче студиата все още предпочитат да наемат мъже режисьори за големите си проекти, показват изводите от ново проучване на Center for the Study of Women in Television and Film към щатския университет в Сан Диего.
Според изследването жените са били едва 16% от режисьорите на 250-те най-печеливши филма на 2023 г. През 2022 г. този дял е бил 18%.
Жените режисьори като Грета Гъруиг, Емералд Фенъл, Селин Сон, София Копола са заснели някои от най-награждаваните филми на годината. Поп диви като Бионсе и Тейлър Суифт оглавяват бокс-офиса с концертни филми. Въпреки това успехът, признат и от критиците, и от публиката, не е променил общата картина.
Жените са били 22% от всички режисьори, сценаристи, продуценти, монтажисти и оператори на 250-те най-печеливши филма на 2023 г. През 2022 г. този дял е бил 24 на сто. 75% от най-печелившите филми са предоставили работа на 10 или повече мъже на високи позиции. Едва 4 процента са предоставили работа на 10 или повече жени на високи позиции.
Жените продуценти са били 26% от всички. Жените изпълнителни продуценти са били 24%, монтажистите - 21 на сто, сценаристите - 17%, композиторите - 14$, а операторите - 7 на сто. Това показва спад на общия брой жени сред продуцентите и сценаристите. Жените сред монтажистите и операторите са били приблизително колкото и през 2022 г.
Броят на жените зад кадър остава драматично нисък, казва Марта Лозън, която е автор на изследването и изпълнителен директор на Center for the Study of Women in Television and Film.
Изследването е установило, че филмите с поне една жена режисьор предоставят работа на повече жени в сравнение с филмите с изцяло мъжки режисьорски състав. Когато жените са режисьори, 61% от сценаристите, 35% от монтажистите, 10% от операторите и 26% от композиторите са жени. При филмите с мъже режисьори жените са 9% от сценаристите, 18% от монтажистите, 7% от операторите и 11% от композиторите.
/БТА/


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
преди 1 година Ама че левичарско-либерастка п.р.о,с,тотия.Холивуд се интересува от печалби, и това, че повечето печеливши филми са създадени от мъже режисьори не е някакъв резултат от злокобен сексистки заговор на шефовете на студията, а е следствие на това, че режисираните от мъже филми носят средно по-големи печалби.Ей, тва на малоу,умните активисти и вечни борци за права никога няма да им омръзне да търсят под вола теле. отговор Сигнализирай за неуместен коментар