IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

„Лило и Стич“ и „Мисията невъзможна“ тласнаха боксофиса в САЩ до нов рекорд

Общите приходи от билети за дългия уикенд достигат 326,7 млн. долара

08:43 | 27.05.25 г. 1
Снимка: Disney Enterprises
Снимка: Disney Enterprises

Уикендът около Деня на загиналите във войните в САЩ се оказа хитов за Холивуд, воден от малко синьо извънземно, пише Wall Street Journal.

Римейкът на „Лило и Стич“ на Disney се изкачи до върха на боксофис класацията с приходи от билети за 183 млн. долара от премиерата в четвъртък вечерта до края на понеделник в САЩ и Канада. „Мисията невъзможна: Възмездие“ се нареди на второ място с приходи за 77,5 млн. долара на местно ниво за осмия и потенциално последен филм на франчайза на Paramount с Том Круз.

Общите приходи от билети за дългия уикенд достигат 326,7 млн. долара, според данни на Comscore. Предишния рекорд, без да се отразява инфлацията, бе 314,3 млн. долара през 2013 г., когато на първо място се нареди „Бързи и яростни 6“.

Холивуд излиза от катастрофално първо тримесечие, изпълнено с провали като римейка на „Снежанка“ и „Мики 17“. Местните приходи от билети са се свили с 12% на годишна база към края на март, според Box Office Mojo. Сега те са с 22% нагоре, подкрепени от тазседмичните хитове и „Minecraft: Филмът“ от миналия месец.

„Лило и Стич“ подобри рекорда на „Топ Гън: Маверик“ от 2022 г. за най-голяма премиера в уикенда около Деня в памет на загиналите.

Disney е похарчила по-малко от 100 млн. долара за продукцията на „Лило и Стич“, който първоначално смяташе да пусне директно на стрийминг услугата Disney+. Сега римейкът е напът да достигне или дори да задмине приходи от 1 млрд. долара, което ще го направи изключително печеливш.

Оригиналната анимация от 2002 г. не беше голям хит, но през следващите две десетилетия Стич се превърна в неумолима сила сред потребителските продукти за Disney и навлезе в попкултурата благодарение на интернет стрийминга и меметата в социалните медии. Студиото вече планира продължение.

Приходите от билети на местно ниво за „Мисията невъзможна: Възмездие“ са в съответствие с предишния рекорд от дебютния уикенд за франчайза: „Мисията невъзможна: Разпад“. Новият филм събра 127 млн. долара на международно ниво. Предишните серии на „Мисията“ правят значително повече пари в чужбина, отколкото в САЩ.

Paramount се стреми към силно представяне, след като няколко спирания по време на продукцията, свързани с Covid-19 и трудови стачки, качиха бюджета близо до 400 млн. долара. Круз и дългогодишният му кино партньор режисьора Кристофър Макуори силно намекнаха – макар и да не го казаха категорично – че това ще бъде последният им филм за „Мисията“, оставяйки бъдещето на поредицата висящо във въздуха.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:43 | 27.05.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Изкуство и култура виж още

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 1
RobinRedRideHOOD
преди 6 месеца
2D анимационната версия беше по-добра. Променили са края по по-лош начин. И малко е труден за разбитане от целевата публика децата - Говорят за социални работници, които разделят две сестри (изземват за добро родителски права...), уволняват голямата сестра без изрично да и го кажат, има извънземни и агенции на САЩ... определено филма е предизвикателство за децата , НО е ОК
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още