Nike понижи прогнозата си за годишните си продажби в четвъртък, обвинявайки за това внимателните потребителски разходи, по-слабия онлайн бизнес и повечето намаления. Компанията освен това заяви, че планира да свие доставките на ключови продуктови линии, за да управлява разходите, с което цената на акциите ѝ потънаха с 11%, съобщава Ройтерс.
Компанията заяви, че цели икономии за 2 млрд. долара през следващите три години чрез редица стъпки, включително предлагане на някои продукти, подобрявайки веригата за доставки, намалявайки нивата на управление и увеличавайки използването на автоматизация.
Бизнесът на едро на Nike е под постоянен натиск, тъй като търговците на дребно заявяват по-малко поръчки на фона на неравномерно търсене. Слабостта се проявява и в онлайн продажбите, принуждавайки компанията да увеличи промоциите, тъй като купувачите намаляват. Продажбите в Китай също се забавят, тъй като икономиката се спъна.
„Виждаме индикации за по-предпазливо поведение на потребителите по света“, каза финансовият директор на Nike Матю Френд по време на разговор след финансовия отчет.
Nike прогнозира, че приходите за цялата финансова година ще се увеличат с около 1% - под предишните прогнози за процентен ръст между 4% и 6%. Анализаторите очакваха повишение от 3,8%, показват данни на LSEG.
“Nike говори за намаляване на броя на продуктите... може би компанията усеща, че има твърде много продукти, които не са с висок марж и всъщност не генерират значителни продажби“, казва Дейвид Шуорц, главен фондов анализатор в Morningstar.
Nike заяви, че ще пуска по-свежи стилове, за да привлече потребители, възползвайки се от успеха на последните си модели като спортните обувки Sabrina 1, LeBron 21 и Tatum 1.
“В среда като тази, когато потребителите са под натиск и промоциите са повече... новостта и иновациите, които карат потребителят да действа е това, което ще ни извади през пазара на промоции“, каза Френд.
Nike очаква предстоящи модели в линиите GT Cut, Book 1 и Kobe, планирани през следващите три месеца, да стимулират продажбите.
Nike не даде подробности за кои продуктови франчайзи планира да намали доставките, но каза, че емблематичните му линии маратонки като Air Force 1, Dunk и Court се представят добре.
Компанията отчете общи приходи от 13,39 млрд. долара през второто фискално тримесечие, приключило на 30 ноември, оставяйки под прогнозите за 13,43 млрд. долара. Печалбата на акция от 1,03 долара надхвърли прогнозата за 85 цента благодарение на по-ниските разходи за превоз и запаси.
Като част от рационализирането на дейността Nike очаква около 400-450 млн. долара разходи за преструктуриране преди данъци, основно свързани с разходите за обезщетения на служителите, през третото тримесечие.
Акциите на Nike поскъпнаха с над 5% тази година спрямо ръст от 24% на индекса S&P 500 и от 52,5% на конкурента Adidas.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин