fallback

77 години по-късно: Германският национален футболен отбор прекрати партньорството с Adidas

Американският конкурент Nike ще стане основен доставчик на екипировка от 2027 г.

11:51 | 22.03.24 г. 2

Nike ще замени Adidas като спонсор на германския национален отбор по футбол, слагайки край на едно от най-дългогодишните партньорства при екипировката в спорта в пореден проблем за изпитващия затруднения бранд, предава Financial Times.

Германският футболен съюз съобщи, че Nike ще стане новият основен доставчик на екипировка за всички национални футболни отбори от 2027 г., след като подписа седемгодишен договор с най-големия производител на спортни стоки в света.

За първи път от 1950 г. насам футболистите от националния отбор на Германия няма да носят отличителното лого с три ивици на Adidas, която е основана в град Херцогенаурах близо до Нюрнберг година по-рано.

В знак за мащаба на спонсорската промяна германският министър на икономиката Роберт Хабек заяви пред местната осведомителна агенция ДПА, че „не може да си представи германския екип без трите ивици“, наричайки го „част от германската идентичност“.

Германският футболен съюз съобщи, че Nike е отправила „най-добрата финансова оферта“ и също така се е ангажирала да подкрепя „аматьорския и местния спорт“, както и женския футбол в Германия.

„Имах късмета да съм в Германия за представянето ни по-рано тази седмица“, каза главният изпълнителен директор на Nike Джон Донахю. Той допълни, че компанията е изтъкнала значението както на мъжкия, така и на женския национален отбор и целта „да превърне германския отбор в световна марка, а спортистите му – в световни герои..., когато Nike дава най-доброто от себе си, никой не може да ни победи“.

Германският футболен съюз не разкри финансовите условия на сделката. Асоциацията подчерта, че търгът е бил „прозрачен и недискриминационен“ и изрази „благодарност“, че го очаква „финансово стабилно бъдеще“ благодарение на обещаната подкрепа от Nike.

Президентът на футболната централа Бернд Нойендорф заяви, че „германският футбол дължи много на Adidas за над 70-годишното сътрудничество“.

Загубата на спонсорството на националния футболен отбор на собствената му страна е удар за обсебения от този спорт главен изпълнителен директор на Adidas Бьорн Гулден. Бившият професионален футболист обеща да се възползва от богатото историческо наследство на Adidas, за да изведе компанията от най-дълбоката ѝ финансова криза от три десетилетия насам.

Adidas съобщи в изявление, че „бяхме информирани от Германския футболен съюз днес, че федерацията ще има нов доставчик от 2027 г. нататък“.

От финансова гледна точка решението на футболната централа няма да окаже непосредствено въздействие върху Adidas, тъй като договорът ѝ обхваща тазгодишното Европейско първенство по футбол, на което Германия ще бъде домакин, както и Световното първенство в САЩ, Канада и Мексико през 2026 г.

Този месец Adidas привлече вниманието в Германия, когато представи екипировката на националния отбор за Европейското първенство по футбол през 2024 г., включително розова фланелка, която няма предшественик в исторически план. Компанията съобщи тази седмица, че фланелката вече се е превърнала в най-продаваната стока, но отказа да разкрие подробни цифри.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:51 | 22.03.24 г.
fallback
Още от Спорт виж още