IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Adidas отбеляза първата си годишна загуба от над 30 години

Въпреки това компанията ще разпредели дивидент на акционерите си

11:39 | 13.03.24 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Германския гигант в спортното облекло Adidas обяви първата си загуба от над 30 години за 2023 г. в сряда, докато главният изпълнителен директор Бьорн Гулден полага усилия, за да преструктурира бранда след хаотична раздяла с рапъра Кание Уест, съобщава Ройтерс.

Adidas се опитва да се издигне отново, след като прекъсна отношенията си с Уест през октомври 2022 г., прекратявайки продажбите на изключително печелившата линия маратонки Yeezy.

В първата си година на позицията Гулден възобнови продажбите на маратонките Yeezy, за да изчисти инвентара, докато в същото време се опитва да засили популярни продукти като обувките Samba и Gazelle и да подобри отношенията с търговците на дребно. Акциите на Adidas се възстановяват, представяйки се по-добре от тези на Nike и Puma, откакто пое поста.

„Макар че далеч не е достатъчно добра, 2023 г. приключи по-добре, отколкото очаквах в началото на годината“, каза Гулден.

Adidas заяви, че очаква основният бизнес, без да включва Yeezy, да се подобри през 2024 г., с двуцифрен растеж през втората половина.

Компанията заяви, че бордът ще предложи дивидент от 70 евроцента на акция за представянето през 2023 г., без промяна на годишна база, въпреки нетната загуба от 58 млн. евро, която е първата такава от 1992 г.

Adidas прогнозира спад на продажбите в Северна Америка тази година, обвинявайки за това пазара, който все още е силно презапасен. Очаква се продажбите на всички други пазари да нараснат „значително“, казва компанията.

Adidas залага, че може да си върне пазарен дял от Nike и други компании, макар че търсенето на спортно облекло като цяло намалява. Компанията печели от тенденция за ниски велурени спортни обувки като Samba и Gazelle и миналата година е увеличила производството.

Продажбите на спортни обувки са се увеличили с 8% през четвъртото тримесечие, но на дрехи са се свили с 13%.

„Нещата очевидно се движат в правилната посока в Adidas, откакто Бьорн Гулден пое ръководството“, коментира портфолио мениджърът на Union Investment Томас Йокел. „Популярността на бранда се засилва, което може да се види от факта, че по-малко продукти сега се продават с намаления“.

Миналия месец Adidas заяви ниски очаквания за останалите си продукти Yeezy, казвайки, че ще продаде маратонките „най-малкото на себестойността си“.

Компанията стартира последната продажба на продуктите на 26 февруари, но търсенето на спортни обувки е трудно за прогнозиране и не толкова високо, колкото преди година, когато партньорството тъкмо бе прекратено.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:39 | 13.03.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още