fallback

Продажбите на H&M се забавят през първото тримесечие

Модната верига не успява да се пребори с конкуренцията на Inditex

12:41 | 15.03.23 г.

H&M – вторият по големина търговец на облекло в света, обяви в сряда по-малък от очакваното ръст на продажбите. Това е поредният сигнал, че компанията води тежка битка, конкурирайки се със собственика на Zara Inditex, съобщава Ройтерс.

Акциите на H&M поевтиняха с над 7% към 12:20 ч. българско време, представяйки се по-слабо от по-широкия шведски пазар.

Шведската група заяви, че продажбите, измерени в местна валута за периода от 1 декември 2022 г. до 28 февруари 2023 г., което представлява първото ѝ финансово тримесечие, са се увеличили с 3% на годишна база.

Според Jefferies продажбите в местна валута – данни, които са най-следени от пазарите, са били значително под консенсусната оценка и предполагат, че продажбите реално са се свили с 3% през февруари.

Брокерската къща нарече резултатите „по-лоши, отколкото се опасявахме“ и каза, че очаква загуба в резултата си преди лихвите и данъците, когато групата обяви пълния си отчет за тримесечието на 31 март.

Credit Suisse също очаква „съществена“ оперативна загуба.

H&M, която в момента води програма да намали служителите си и да свие други разходи, заяви, че нетните продажби са се повишили с 12% на годишна база до 54,9 млрд. крони (5,26 млрд. долара).

За сравнение, пазарният лидер Inditex обяви в сряда 13,5% ръст на продажбите за периода 1 февруари - 13 март и увеличение от 27% на нетната печалба за фискалната си година до края на януари.

Печалбата на H&M се сви миналата година, тъй като не успя изцяло да прехвърли разходите от поскъпващите суровини, транспорт и енергийни източници в опит да защити чувствителните към цените потребители.

Royal Bank of Canada заяви, че очаква увеличението на разходи за материали на компанията да продължи през първото тримесечие и че те ще останат под натиск и през второто тримесечие.

Банката очаква възможно подобрение към края на второто и началото на третото тримесечие, тъй като смята, че ниските цени ще се харесат на основната потребителска база на H&M, а и заради подобренията в дамската линия и новия творчески директор.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:49 | 15.03.23 г.
fallback
Още от Мода виж още