fallback

Nike не изпълни прогнозата за приходите си за първи път от две години

Въпреки това печалбата и брутният ѝ марж донесоха оптимизъм на инвеститорите

12:17 | 29.09.23 г.

Производителят на спортни стоки Nike отчете приходи, които за първи път от две години се оказаха по-слаби от очакванията на Wall Street, но все гигантът надмина прогнозите за печалбата и брутния марж. Новината изпрати цената на акциите на Nike нагоре по време на следборсовата търговия в четвъртък, пише CNBC.

Компанията отчете нетна печалба от 1,45 млрд. долара, или 94 цента на акция, за тримесечието до 31 август, спрямо 1,47 млрд. долара, или 93 цента на акция, година по-рано.

Приходите от продажби са нараснали до 12,94 млрд. долара, което е с 2% повече спрямо сумата от 12,69 млрд. долара година по-рано. Приходите за тримесечието все пак се оказаха под прогнозираните от анализаторите 12,98 млрд. долара според LSEG.

Стойността на книжата на Nike се повиши с около 8% по време на следборсовата търговия.

Търговецът на дребно запази годишната си прогноза за среден едноцифрен ръст на приходите и увеличаване на брутния марж с 1,4 до 1,6 процентни пункта.

„Внимателно следим оперативнатa среда, включително обменните курсове на чуждестранни валути, потребителското търсене през празничния сезон и поръчките ни на едро за второто полугодие“, коментира пред анализатори финансовият директор Матю Френд.

За второто тримесечие Nike очаква растежът на приходите ѝ да бъде по-малък спрямо предходната година, а брутният ѝ марж да нарасне с около 1 процентен пункт спрямо година по-рано.

Инвеститорите са особено фокусирани върху възстановяването на Nike в Китай, върху отношенията ѝ с партньорите в търговията на едро и как възобновяването на плащанията по студентски заеми ще повлияе на приходите ѝ от продажби.

Освен това искат да видят маржовете на Nike да се възстановяват, след като прекомерното трупане на запаси, големите промоции и проблемите с веригите на доставките допринесоха за по-малката печалба през последните няколко тримесечия.

През тримесечието брутният марж на Nike спадна с 0,1 процентни пункта до 44,2%, но се оказа над очакваните от анализаторите 43,7%, показват данни на StreetAccount. Компанията посочва като причина за този спад по-високите си продуктови разходи и валутните колебания, но тези тенденции са компенсирани от увеличения на цените, благодарение на което печалбата е надминала очакванията.

Приходите от продажби в Китай са нараснали с 5 на сто спрямо същия период година по-рано до 1,7 млрд. долара, което се оказа под прогнозираните от анализаторите 1,8 млрд. долара.

През предходното тримесечие до 31 май Nike записа 16% ръст на приходите от продажби в Китай спрямо същия период на предходната година. Данните все пак са несравними, защото миналата година все още бяха в сила свързаните с Covid-19 ограничения и блокади.

Въпреки че Nike остава позитивна за представянето си в Китай, икономическото възстановяване на региона все още е смесено. След бавния юли продажбите на дребно през август нараснаха с 4,6% спрямо година по-рано, надминавайки очакванията за 3% ръст, сочи прогноза на Ройтерс.

„Добре настроени сме към пазара там и нашата позиция“, коментира главният изпълнителен директор Джон Донахю, допълвайки, че е пътувал до Китай два пъти през последните четири месеца. „Честно казано, няколко неща се открояват. Първо, спортът се завърна в Китай. Можете просто да го усетите, а това ни дава голяма увереност за бъдещето и китайския потребител в нашия сегмент, независимо от макроикономическите перспективи там“.

Приходите от продажби на Nike във всеки регион, отвъд Северна Америка, са нараснали. В Северна Америка, която е най-големият ѝ пазар по приходи, приходите ѝ от продажби са спаднали с 2 на сто спрямо година по-рано до 5,42 млрд. долара. Това се оказа малко над прогнозата на анализаторите за 5,39 млрд. долара, показват данни на StreetAccount.

В Европа, Близкия изток и Африка показателят е записал 8% ръст до 3,61 млрд. долара, спрямо прогноза за 3,51 млрд. долара.

За второ поредно тримесечие марката Converse не успя да отговори на очакванията. Нейните приходи от продажби са достигнали 588 млн. долара, т.е. с 9% по-малко спрямо същото тримесечие на миналата година. Анализаторите очакваха 660 млн. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:17 | 29.09.23 г.
fallback
Още от Мода виж още