IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Печалбата на Nike се размина леко с очакванията на анализаторите

Компанията даде по-слаба прогноза за годишните си резултати

17:24 | 30.06.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Цената на акциите на Nike се понижи преди началото на борсовия ден в САЩ в петък, след като прогнозата на производителя на спортни стоки за цялата година не успя да изпълни очакванията на Wall Street, пише Bloomberg.

Годишните приходи за фискалната 2024 г. трябва да нараснат със среден едноцифрен процент, водени от бизнеса с директни продажби към потребителите, обяви главният финансов директор Матю Френд пред анализатори. Анализаторите очакват растежът да е близо 6%, сочат данни, събрани от Bloomberg.

Новината доведе до 4,1% спад на стойността на книжата на Nike преди откриването на новата борсова сесия.

Компанията отчете приходи от продажби, които надминаха очакванията на Wall Street, докато печалбата се оказа под прогнозите. Резултатите показват, че Nike все още се бори да разпродаде натрупаната стока, която подкопава рентабилността ѝ.

„Като цяло Nike е стабилна марка и не страда от екзистенциална криза“, коментира Нийл Сондърс, който е анализатор в GlobalData Retail. „Въпреки това не е сред първенците и трябва да приеме, че предстоящата година ще бъде година на пренастройване, съкращаване и преформулиране на начина, по който прави бизнес“.

Общите приходи са нараснали с 5% до 12,8 млрд. долара през фискалното четвърто тримесечие до края на май, което се оказа над средната прогноза на анализаторите за 12,6 млрд. долара. Брутният марж – ключов измерител на рентабилността – също е по-висок от очакваното, макар че печалбата на акция не успя да отговори на средната прогноза на Wall Street.

Главният изпълнителен директор Джон Донахю се опитва да разпродаде излишния инвентар, залагайки на намаления, което натежа на маржовете. Запасите нараснаха леко през последното тримесечие спрямо същия период на миналата година. Компанията отдава спада на брутния марж спрямо година по-рано отчасти на по-високите цени на суровините, транспорта и логистиката, заедно с по-големите отстъпки.

Представянето на Nike се е подобрило в региона, включващ континентален Китай, Хонконг, Макао и Тайван. Този регион е ключов за растежа, а компанията изглежда възвръща позициите си. Приходите там са достигнали 1,8 млрд. долара през тримесечието, като са над средната прогноза на анализаторите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:24 | 30.06.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още