Компанията за спортни стоки Nike отчете във вторник най-добрия си ръст за тримесечието от десетилетие насам с изключение на едно тримесечие и лесно надви очакванията за печалба, след като потребителите от Северна Америка са се запасили с маратонки и спортни стоки преди празниците, съобщава Ройтерс.
Акциите на най-големия производител на спортни стоки в света поскъпнаха с 13% в следпазарната търговия.
По-големите намаления и увеличените промоции, за да се намали излишния инвентар през тримесечието, са помогнали на базираната в Бийвъртън, щата Орегон, компания да засили продажбите и да привлече уморените от рецесията потребители. По-богатите клиенти са помогнали да се запази водения от пандемията бум при продажбите на спортно облекло.
Финансовият директор на Nike Матю Френд каза в разговор след публикуването на отчета, че компанията е постигнала добър напредък в разчистването на запасите през тримесечието и че продуктите за пролетния сезон са пристигнали по-рано с по-бързо време за транспортиране.
Той добави, че компанията е отчела рекордно търсене по време на Черния петък и Киберпонеделника в Северна Америка, а в Европа, Близкия изток и Африка – най-голямата си Киберседмица, при която търсенето се е увеличило със 75% спрямо миналата година.
„Изглежда ситуацията с Nike (и вероятно цялата индустрия) се подобрява, тъй като проблемите с доставките като цяло са оправени“, коментира анализаторът на Morningstar Дейвид Шуорц.
„Способността на Nike да получава продуктите си навреме ще му помогне да управлява инвентара, маржовете и ценообразуването по-добре през следващите няколко тримесечия“, казва той.
Nike отбеляза печалба от 85 цента на акция през второто тримесечие до края на ноември, задминавайки оценката за 64 цента, сочат данни на Refinitiv.
Приходите са се ускорили със 17% до 13,32 млрд. долара, което също е над средната оценка от 12,57 млрд. долара. Това са най-добрите резултати на компанията от 42 тримесечия, с изключение на ръст от 95% през четвъртото тримесечие на 2021 г., когато магазините тъкмо бяха започнали да отварят врати след година на пандемични блокади.
Продажбите в Северна Америка – най-големия пазар на Nike, са се вдигнали с 30%, а тези на най-печелившия пазар – Китай, са спаднали с 3% заради ограниченията около Covid в страната.
Според Шуорц бизнесът в Китай показва признаци на подобрение, откакто китайското правителство облекчи някои мерки.
Маржовете на Nike през тримесечието обаче са били под натиск заради по-силния долар и по-високите логистични разходи, както и заради по-високите намаления, за да се разчистят запасите. Брутните маржове са намалели с 300 базисни пункта до 42,9%.
Компанията заяви, че очаква ръстът на приходите за текущата година, която приключва май 2023 г., да се подобрят леко до 11-13% при валутно-неутрална база, но не предостави допълнителни детайли.


Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват