Британският търговец на дрехи Next в четвъртък повиши прогнозата си за печалбата за финансовата година до края на януари 2024 г. за пети път за последните осем месеца, след като отчете по-голям от очакваното ръст на коледните продажби. Това изпрати цената на акциите му до исторически връх, съобщава Ройтерс.
Групата, която има около 460 магазина в Обединеното кралство и Ирландия и онлайн присъствие в над 70 страни, обаче предупреди, че ако продължат трудностите с достъпа до Суецкия канал, това вероятно ще доведе до известно забавяне на доставките в началото на годината и може да свие ръста на продажбите.
Next често се възприема за полезен показател за това как се справят британските потребители.
Британците бяха засегнати от покачването на разходите по заеми, които са на 15-годишен връх, и от бързата инфлация, която макар да се е забавила под 4% по последни данни, изпреварва растежа на заплатите през по-голямата част от последните две години.
Въпреки това Next заяви, че продажбите при пълни цени са се повишили с 5,7% през деветте седмици до 30 декември.
Продажбите от физическите магазини са нараснали с 0,6% на годишна база, а онлайн продажбите – с 9,1%, възползвайки се от подобренията в обслужването.
Акциите на Next поскъпнаха с 5,2% по време на сутрешната търговия.
Представянето на компанията контрастира с това на британския търговец на дребно на спортни дрехи JD Sports Fashion, който понижи прогнозата си за печалбата за цялата година, позовавайки се на по-високите разходи и ниските потребителски разходи в пиковия сезон.
Next заяви, че сега очаква печалба преди облагане с данъци и преди разходи от изключителен характер за годината до края на януари 2024 г. в размер на 905 млн. паунда (1,15 млрд. долара), което е над предишните насоки от 885 млн. паунда и над сумата от 870,4 млн. паунда през финансовата 2022/23 година.
Групата също така даде насоки за финансовата си 2024/25 година, прогнозирайки увеличение на продажбите при пълни цени с 2,5%, на общите продажби на групата с 6,0% и на печалбата с 5% до 960 млн. паунда.
„На пръв поглед потребителската среда изглежда по-благоприятна, отколкото бе през последните няколко години, въпреки че има някои значителни несигурности“, каза Next.
Компанията заяви, че положителни фактори са заплатите, които сега нарастват по-бързо от цените, и нулевата инфлация в продажните цени за сезона пролет/лято.
Рисковите фактори обаче са отслабването на пазара на труда, изтичането на ипотеките с фиксиран лихвен процент на потребителите и рисковете във веригата на доставки.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 1 година 157o отговор Сигнализирай за неуместен коментар