Продажбите на Hermès са скочили през второто тримесечие, след като производителят на чантите Birkin се е справил със забавянето на луксозния сектор по-добре от конкурентите благодарение на зависимостта си от най-богатите клиенти, съобщава Bloomberg.
Приходите при постоянни обменни курсове са нараснали с 13,3%, съобщи Hermès International в четвъртък, което е над очакванията на анализаторите. Повтарящата се оперативна печалба за първото полугодие възлиза на 3,15 млрд. евро, което е малко по-ниско от прогнозите. Всички региони отбелязват двуцифрен ръст, с изключение на включващия Китай.
Акциите на Hermès поскъпнаха с цели 2,4% в началото на търговията в Париж, с което ръстът им от началото на годината стигна около 8%.
Резултатите на компанията обикновено са по-малко променливи в сравнение с други луксозни къщи, тъй като се радва на силна ценова мощ и дълги списъци с чакащи за най-желаните продукти, например чанти Kelly и Birkin, чиито цени започват от около 10 хил. долара.
Говорейки пред репортери, изпълнителният председател Аксел Дюма каза, че Hermès не вижда промяна в тенденциите досега през това тримесечие.
„Според нас Hermès успя да постигне стабилно представяне и сподели окуражаващи коментари за текущата търговия“, заяви анализаторът на Barclays Карол Маджо в бележка.
Компанията отчита по-слабо търсене на по-достъпните си стоки като копринени шалове, което отразява ограничението на разходите от клиенти с желание да навлязат в по-скъпата част на сегмента, обясни Дюма. Двете най-големи звена на Hermès обаче, изделия от кожа и за езда, както и конфекция и аксесоари, отбелязват двуцифрен темп на растеж.
Дюма каза още, че Олимпийските игри, които официално започват с церемония по откриването в Париж в петък вечерта, обикновено не благоприятстват бизнеса в градовете домакини. Той се надява Френската Ривиера да компенсира загубата на трафик в магазините в Париж през това тримесечие.
Резултатите на Hermès следват разочароващите резултати на LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, собственик на Christian Dior и Tiffany & Co., и на Kering, която преминава през предизвикателно преструктуриране на най-големия ѝ бранд Gucci.
Като цяло резултатите от тази седмица показват, че богатите потребители ограничават разходите си в голяма част от света, с изключение на Япония, където задграничните туристи от Китай и други места се възползват от слабата йена, за да купуват стоки от висок клас.
Въпреки че Япония се представя добре за Hermès през последното тримесечие, Дюма обясни, че това се дължи предимно от местни клиенти.


Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан