Френската луксозна група Hermes отчете ръст от 18% на продажбите през четвъртото тримесечие в петък, показвайки стабилен интерес от богатите потребители към най-скъпите луксозни продукти като чантите Birkin, чиито цени започват от 10 хил. долара, съобщава Ройтерс.
Hermes продължава да изпреварва конкуренти като LVMH и притежаваната от Kering Gucci благодарение на по-богатите си клиенти, докато индустрията преживява най-слабите си продажби от години. Миналата година продажбите на луксозни стоки в световен мащаб спаднаха с около 2% заради кризата с недвижимите имоти, която сви разходите в Китай, и инфлацията, която тегне над купувачите в други страни.
Благодарение на силните резултати пазарната стойност на Hermes премина границата от 300 млрд. евро, което позволи на компанията да се доближи до основния си съперник в луксозната индустрия LVMH. Капитализацията на Hermes достигна 307 млрд. евро сутринта в Париж, след като през април 2023 г. компанията надхвърли границата от 200 млрд. евро.
„Отбелязваме една отлична година в една по-трудна среда“, заяви изпълнителният председател Аксел Дюма в разговор с журналисти.
Продажбите за четвъртото тримесечие възлизат на 3,96 млрд. евро, което представлява ръст от 18% при постоянни валутни курсове, ускорявайки се във важния период в края на годината. Най-бърз ръст е отчетен в Северна и Южна Америка и Япония.
Увеличението надхвърли очакванията на анализаторите за повишение от 10%, според консенсусна оценка на Visible Alpha, цитирана от UBS.
Подразделението на Hermes за кожени изделия и продукти за яздене, които формират почти половината от приходите на групата, отбеляза най-бърз ръст от 21,5%. Анализаторите очакваха ръст от 13%.
Двуцифреният ръст на Hermes контрастира с увеличението от 1% на LVMH през последните три месеца на годината.
Hermes отчита и повишение от 9% на продажбите в азиатския регион без Япония – най-големия пазар на марката, въпреки спада в трафика в Китай, наблюдаван от края на първото тримесечие на 2024 г.
Дюма обаче добави, че е „твърде рано да се види пречупване“ в индустрията въпреки някои положителни признаци.
Hermes е известна със строгия си контрол върху производството, като се придържа към годишно увеличение от около 6-7% годишно, а натрупаните поръчки я предпазват от спадащото търсене, като същевременно поддържат ексклузивната аура на марката.
Продажбите в американския регион отбелязват ръст от 22,3%, което съответства на този в Япония.
Запитан за въздействието на потенциалните американски мита върху европейските стоки, Дюма заяви, че компанията няма да коригира производството си.
„Държим да запазим производството си там, където е“, каза той, като посочи Франция за кожени изделия, Швейцария за часовници и Италия за обувки.
„Ще се адаптираме към митата и ще повишим цените съответно“, добави той.
Компанията повишава цените с 6-7% тази година, за да отрази по-високите производствени разходи и валутните курсове, добави Дюма.