IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Най-голямата компания за луксозни стоки в света се представя по-добре от очакванията

Книжата на LVMH са поскъпнали с 18% от началото на годината

22:58 | 28.01.25 г.
Президентът на LVMH Бернар Арно. Снимка: Bloomberg LP
Президентът на LVMH Бернар Арно. Снимка: Bloomberg LP

Най-голямата компания за луксозни стоки в света LVMH обяви във вторник по-добри от очакванията приходи от продажби за цялата година в най-силния знак до момента за възможна промяна на тенденциите в сектора, пише CNBC.

Собственикът на марки като Louis Vuitton, Moët & Chandon и Hennessy обяви приходи от 84,68 млрд. евро за 2024 г. спрямо 84,38 млрд. евро, прогнозирани от анализатори на LSEG.

Цифрата за цялата година е равносилна на органичен растеж от 1% спрямо предходната година, уточни компанията.

Продажбите са нараснали повече от очакваното и през четвъртото тримесечие до декември, след като намаляха за първи път от началото на пандемията в предходните три месеца. Основен принос за растежа имат потребителите в Европа, САЩ и Япония, докато компанията отбеляза трайна слабост в по-широкия азиатски регион.

„През 2024 г., на фона на несигурна среда, LVMH показа силна устойчивост. Способността да издържи бурята в много смутни времена, показана вече многократно в историята на групата, е още едно свидетелство за силата и уместността на нашата стратегия“, заяви Бернар Арно, президент и главен изпълнителен директор на LVMH, в комюнике.

Резултатите се дължат на особено стабилно представяне в подразделението за продажби на дребно, включващо Sephora, както и парфюми и козметика. Но подразделенията за мода и кожени изделия на компанията, както и сегментите за вино и спиртни напитки са продължили да изостават.

По време на презентация малко след публикуването на отчета Арно отбеляза значителен спад на приходите на компанията от продажби на коняк и спиртни напитки, но допълни, че очаква възстановяване в рамките на две години, тъй като нов екип поема ръководството на подразделението.

Арно посочи, че въпреки продължаващата геополитическа и макроикономическа несигурност прогнозите на компанията за 2025 г. сочат, че тя започва добре.

Френският гигант при луксозните стоки е смятан за предвестник за по-широката луксозна индустрия, която е изправена пред значителен натиск през последните години на фона на намаляващите продажби в Китай и по-широките макроикономически проблеми.

Луксозният сектор беше подкрепен по-рано този месец, когато собственикът на Cartier, Richemont, обяви „най-високите в историята си“ тримесечни приходи от продажби, тъй като клиентите са се завърнали в магазините през периода на пазнично пазаруване. Британската модна къща Burberry също обяви в петък по-малък от очакванията спад на приходите си от продажби за фискалното трето тримесечие на фона на продължаващото стратегическо преструктуриране.

Но анализатори на Jefferies отбелязаха в понеделник, че резултатите на LVMH ще бъдат „по-добър показател за по-широките тенденции в сектора на луксозните стоки“ предвид обхвата на компанията в широк набор от категории, включително вино и спиртни напитки, мода и кожени изделия, часовници и бижута, козметика и парфюми.

Книжата на LVMH са поскъпнали с около 18% от началото на годината, след като поевтиняха с над 13 на сто през 2024 г. По-рано този месец компанията изпревари датската фармацевтична компания Novo Nordisk и си върна титлата на най-ценна компания в Европа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:05 | 28.01.25 г.
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още