Френският гигант в луксозната индустрия Lvmh Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH) търси път към китайските потребители и залага на все повече технологии от китайски компании, за да отговори на потребителските и регулаторните изисквания в азиатската страна и да се справи с предизвикателствата там, разкри един от директорите на компанията на събитие в Париж.
„Китай се превръща в сложна екосистема за една голяма международна група като нас. Ние трябва да управляваме бизнеса си в Китай, като имаме предвид концепцията „От Китай за Китай“, коментира на събитието Huawei Connect 2024, която се провежда днес и утре във френската столица, Франк Льо Мол, директор информационни технологии на LVMH.
„Същевременно трябва да се справяме с бизнеса в останалата част от света. Също така не е тайна, че регулациите в Китай преживяват бум“, допълни той.
За да се справи с всичко това, LVMH залага на все повече партньорства с китайски технологични гиганти, които да ѝ помагат с интеграцията на различни технологични решения, като днес обяви, че си партнира с Huawei за въвеждането на решения за магазините, производството и логистичните ѝ центрове.
По думите на Льо Мол LVMH се радва на силно присъствие в Китай със своите над 1500 магазина там. В глобален план търговските обекти на луксозната група са над 6000, а служителите – над 213 хил., разкри още той.
„Нашият бизнес се простира в 81 държави, разбира се, и в Китай. Китай е много важен за нас, както и китайските потребители“, изтъкна той.
Предизвикателства
Това се случва, докато търсенето на луксозни стоки на ключовия китайски пазар намалява, а големите компании в сектора търсят път напред. Сред причините за спада е слабото потребителско доверие в страната.
Органичните приходи на ключови звена на LVMH, сред чиито брандове се нареждат добре познатите Louis Vuitton и Christian Dior, са записали 5% спад през третото тримесечие, показа последният финансов отчет на компанията, цитиран от Bloomberg. Това е най-слабото представяне от второто тримесечие на 2020 г., когато светът се бореше с пандемията и в редица държави бяха наложени блокади с цел овладяване на ситуацията с Covid-19.
Освен това LVMH се опитва да се позиционира по-успешно в азиатската страна, докато ситуацията на пазара в Съединените щати остава неясна. Новоизбраният президент на САЩ Доналд Тръмп заплашва да наложи мита, с които може да се прицели във вноса на различни стоки, включително и луксозни такива.
Икономическите трудности и макроикономическата несигурност отправят пазара на персонални луксозни стоки към първото му забавяне след световната финансова криза (като се изключи пандемията), сочи годишен доклад на Bain & Company, посветен на сектора.
На фона на това, един от големите въпроси пред инвеститорите в сектора е дали скорошните стимулиращи мерки на Китай биха могли да помогнат за промяна на потребителските настроения.
Инвестиции в технологии
„LVMH не е технологична компания и никога няма да бъде технологична компания. Въпреки това ние използваме много технологии, за да помагаме на нашите служители с бизнес процесите и за да ускорим нашата дигитална трансформация“, категоричен бе Льо Мол.
По думите му групата е „обсебена от уникалното потребителско изживяване“ и инвестира в него.
Всъщност инвестициите на компанията се простират в различни технологични посоки, включително изкуствен интелект, изграждане на стратегия за прехвърляне в облака, логистични решения и технологии за производство.
От четири години компанията разполага с екип, който управлява и развива тези технологични начинания на групата, разкри Льо Мол.


Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Администрацията на Тръмп не смята Украйна за приоритет
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България