Adidas отчете ръст на продажбите за четвъртото тримесечие на 2024 г., който надмина очакванията на анализаторите, предаде CNBC.
Германският гигант за спортни облекла регистрира увеличение от 19% на приходите до 5,97 млрд. евро през периодa oт октомври до декември, което надхвърли прогнозата на икономистите от LSEG за 5,72 млрд. евро.
Оперативната печалба възлиза на 57 млн. евро в сравнение със загуба от 377 млн. евро през същия период на предходната година.
Продажбите за цялата година са нараснали с 12% до 23,7 млрд. евро спрямо очакваните 23,5 млрд. евро. Оперативната печалба през 2024 г. възлиза на 1,34 млрд. евро спрямо прогноза за 1,27 млрд. евро.
Главният изпълнителен директор на компанията Бьорн Гулден описа резултатите от сряда като „много по-добри от очакваното“.
„Въпреки че все още не сме там, където искаме да бъдем в дългосрочен план, това беше една много успешна година, която потвърди силата на марката Adidas, потенциала на нашата компания и това каква фантастична работа вършат нашите екипи. Все още има какво да подобряваме, но съм много горд от това, което нашите хора постигнаха през 2024 г.“, посочи той в изявлението си.
Adidas се опитва да увеличи пазарния си дял в Северна Америка на фона на спадащите продажби на Nike. През миналата година продажбите на германската компания там са спаднали с 1,6%.
През последните месеци спортният гигант се опитваше да се възстанови от спирането на някогашната си рентабилна линия маратонки Yeezy. Компанията беше принудена да премахне линията Yeezy, след като прекрати партньорството си с Ye, рапърът, известен преди като Кание Уест, заради поредица от антисемитски коментари, които той направи през 2022 г.
След публикуването на тримесечния си отчет Adidas съобщи, че е продала останалата част от наличностите си от Yeezy през четвъртото тримесечие.