Модната компания Hugo Boss обяви, че приглушеното доверие на потребителите има своето влияние върху бизнеса ѝ през текущото тримесечие. В същото време във вторник тя прогнозира продажби за 2025 г., които са до голяма степен на нивото от миналата година, съобщава Ройтерс.
Компанията се опитва да подсили популярността на бранда си чрез подбрани маркетингови инвестиции, докато в същото време увеличава печалбата, ограничавайки разходите въпреки отслабващото потребителско търсене и поляризирането на потребителските предпочитания или към най-луксозните стоки, или към по-евтини оферти на бързата мода.
Hugo Boss очаква годишните продажби да отчетат или спад, или ръст от по 2% до диапазона от 4,2 млрд. до 4,4 млрд. евро след ръст от 3% до 4,3 млрд. евро през 2024 г.
„Макроикономическата и геополитическата волатилност остава висока, натежавайки върху доверието на потребителите и засягайки бизнес представянето ни от началото на годината“, каза главният изпълнителен директор Даниел Грийдер в изявление.
Анализаторите очакваха годишни продажби от 4,26 млрд. евро за 2024 г. и 4,44 млрд. долара за 2025 г., показва проучване, предоставено от компанията.
Акциите на Hugo Boss поскъпнаха с 3,8% в ранната търговия във Франкфурт въпреки предпазливите коментари.
Компанията очаква ръстът на годишната печалба преди данъците и лихвите (EBIT) за 2025 г. да е между 5% и 22%, достигайки между 380 млн. и 440 млн. евро, след спада от 12% до 361 млн. евро миналата година.
При средна стойност на прогнозата това предполага EBIT от 410 млн. евро спрямо очаквания на анализаторите за 414 млн. евро.
Компанията каза още, че ръстът на продажбите е бил „особено силен“ през последните три месеца на 2024 г., подкрепен от успешен празничен сезон.
Продажбите на групата са стигнали 1,25 млрд. евро през четвъртото тримесечие – над очакванията на анализаторите за 1,20 млрд. евро, а валутно коригираните продажби в Северна и Южна Америка са се увеличили с 8%, подкрепени от ръст между 7% и 9% на ключовия американски пазар.
„Продажбите в Китай останаха под нивото от предходната година, отразявайки като цяло потиснатото местно потребителско търсене“, добави компанията.