Акциите на LVMH рязко поевтиняват, след като компанията за луксозни стоки съобщи за по-ниски от очакваното продажби, повлияни от слабото търсене на стоки от висок клас в Китай и САЩ, както и от заплахата от търговска война.
Акциите ѝ са надолу със 7,6% след публикуването на отчета за първото тримесечие на годината, с което спадът им за тази година достигна 22%, предава Bloomberg. Книжата на конкурентите в областта на луксозните стоки, сред които листваната в Хонконг Prada и собственикът на Gucci Kering, също поевтиняват.
Приходите на подразделението за мода и кожени изделия на френската луксозна група, което е и най-голямото ѝ звено, са спаднали с 5% на органична база през първото тримесечие, съобщи LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton. Анализаторите очакваха спад от 0,55%.
Ръководената от милиардера Бернар Арно LVMH, собственик на Louis Vuitton, е първата европейска луксозна група, която публикува резултатите си за първото тримесечие. Компанията се счита за индикатор за индустрията, тъй като продава широк спектър от стоки от висок клас - от облекло от Christian Dior до годежни пръстени Tiffany, часовници Tag Heuer и шампанско Dom Perignon.
Пазарът на луксозни стоки се опитва да излезе от периода на слаб растеж, причинен отчасти от това, че китайските купувачи ограничават скъпите покупки. Перспективите пред индустрията станаха още по-мрачни, след като този месец президентът на САЩ Доналд Тръмп наложи 10% мита върху вноса от Европейския съюз (ЕС), като същевременно отложи плановете за допълнителен налог от 20% за 90 дни.
Продажбите в САЩ, които са съставлявали 24% от общите продажби на LVMH през тримесечието, са спаднали с 3%, което не отговаря на очакванията за малък ръст. За региона, който включва Китай, новините са още по-лоши, като продажбите там са се свили с 11% или повече от два пъти над прогнозираното. Единствено в Европа е отчетен ръст.
Продажбите на всички отдели намаляват, с изключение на часовниците и бижутата, които остават без промяна. Вината и спиртните напитки отбелязват най-голям спад - от 9%.
Още новини за пазара на луксозни стоки предстоят тази седмица. По-късно се очакват финансовите резултати на Moncler - производителя на скъпи ски якета, и производителя на чанти Birkin Hermès International, а Бернар Арно от LVMH ще говори на годишната среща на акционерите в четвъртък.