Burberry Group планира да съкрати близо една пета от работната си сила, докато новият ѝ главен изпълнителен директор се опитва да върне към успеха британския производител на тренчкоти, след като навлизането му във висшата мода се провали на фона на отслабващото глобално търсене на луксозни стоки, пише Bloomberg.
Базираната в Лондон компания планира допълнителни 60 млн. паунда спестявания в следващите две години, което ще засегне до 1700 позиции – еквивалент на 18% от глобалната ѝ работна сила. Спестяванията са в допълнение към други 40 млн. паунда, зададени от главния изпълнителен директор Джошуа Шулман през ноември.
Цената на акциите на Burberry се повиши с 10% - най-големият дневен ръст от повече от 10 месеца. Проблемите на компанията я извадиха от индекса FTSE 100 във Великобритания миналата година, а несигурността около търговските мита на президента на САЩ Доналд Тръмп натежа върху акциите от началото на годината.
Повечето съкращения ще обхванат офис позиции във Великобритания, коментира Шулман пред репортери, въпреки че глобалните позиции в търговията на дребно ще бъдат засегнати. Той също така каза, че производственото звено на Burberry в Касълфорд, Северна Англия, ще премахне нощната си смяна, за да се справи със свръхкапацитета. Ходът ще засегне около една четвърт от работните места там, обяви главният финансов фиректор Кейт Фери, отказвайки да каже колко работници има заводът.
Опит за връщане към успеха
Шулман, който се присъедини през юли, обеща да преструктурира бранд, който се бори да възстанови привлекателността си сред потребителите на по-висок клас стоки. Кризата с разходите за живот ограничи търсенето, докато Burberry е изправена пред слабия апетит за творенията на дизайнера Даниел Лий, койето е в компанията от повече от две години.
Досега Шулман се е опитал да повиши популярността на връхните дрехи на Burberry, включително тренчкоти с емблематичното бежов каре, които струват около 2000 паунда, и е заложи на доста по-малък фокус върху чантите.
Под ръководството на Шулман Burberry проведе рекламни кампании с британски знаменитости като Кейт Уинслет и Джери Хол в опит да привлече по-широка клиентска база. Компанията също така ще увеличи персонала в магазините си в пиковите часове, обяви той пред анализатори.
Сред новите планирани съкращения на разходи, Burberry посочва обществените поръчки и недвижимите имоти и твърди че съкращенията на работни места ще бъдат предмет на консултации, където е приложимо. Компанията очаква еднократни разходи от около 80 млн. паунда от общия план.
През 2020 г. компанията съкрати 500 позиции, докато търсенето на луксозни стоки отслабна по време на пандемията.
Най-новите съкращения бяха обявени, след като Burberry отчете, че приходите ѝ от продажби за четвъртото тримесечие са намалели по-малко от очакваното, докато коригираната ѝ оперативна печалба за годината също е по-висока от прогнозираната от анализаторите – 26 млн. паунда. И все пак сумата е далеч под 418 млн. паунда, отчетени година по-рано.