Номер едно двигател на стрийминга
През 2021 г. над 175 песни, които станаха популярни в TikTok, достигнаха до Billboard Hot 100 – двойно повече спрямо предходната година, сочи годишният музикален доклад на TikTok.
„Това е нарицателно име и е наистина ефективно“, коментира Мери Рахмани, бивш директор на TikTok, която миналата година основа агенцията и звукозаписна компания Moon Projects. „Все още е платформа номер едно двигател на стриймове“.
По отношение на текущия поток от долари в музикалната индустрия, основното влияние на TikTok се крие в способността да тласка слушателите към услуги като Apple Music и Spotify.
През 2021 г. Spotify е платила над 7 млрд. долара отчисления според доклада на компанията. Тя плаща на звукозаписни компании, изпълнители и други правоносители на база на дела им от стриймовете, който се изчислява месечно. Изпълнител, който е отговорен за един от всеки 1000 стрийма в САЩ за месец, е свързан с 1 долар от всеки 1000, платени на правоносителите от американските отчисления.
TikTok е в позиция да печели от ролята си на компания, влияеща на музикалните вкусове, но не разкрива плановете си на този етап. Но има някои детайли, подсказващи за начина, по който мисли компанията ѝ майка.
През май ByteDance подаде заявление за търговската марка „TikTok Music” в Службата за патенти и търговски марки на САЩ. Услугата ще позволи на потребителите да слушат, споделят, купуват и свалят музика, разкриват документите, които компанията е подала. Говорител на TikTok не разкрива допълнителни подробности. Вместо това е насочил CNBC към общото изявление на компанията за ролята ѝ в музикалната индустрия.
„Със стотици песни, генериращи над 1 млрд. гледания на видео, и десетки изпълнители, подписващи звукозаписни договори в резултат на успеха им в платформата, TikTok поставя началото на тенденции, които намират отражение в културата, индустрията и класациите“, гласи то.
В момента TikTok има партньорства и лицензионни споразумения с големите звукозаписни компании като Universal Music Group, Warner Music Group и Sony Music Entertainment. Всички тези сделки са сключени между 2020 и 2021 г. Кирисано от Midia Research твърди, че на изпълнителите не се плаща директно на база на това колко често музиката им е гледана или ползвана.
Музиката не е нов пазар за TikTok. През 2017 г. ByteDance придоби стартъп, наречен Musical.ly – популярно приложение, което позволяваше на потребителите да създават видеа, използвайки музиката на други хора. ByteDance сля услугата с TikTok на следващата година.
„Чисто нова фен база“
Изпълнителят и автор на музика Джей Шон, чийто хитов сингъл „Down” оглави класациите на Billboard през 2009 г., започва да публикува в TikTok през 2019 г. като забавен начин да изразява себе си. Сега има над 460 хил. последователи в приложението и твърди, че платформата му е дала достъп до по-младото поколение.
„Достигам до чисто нова фен база“, споделя Шон в интервю. „Правя музика от 20 години, така че някои от тях са били деца, когато музиката ми е излязла, а сега започват да откриват по-стария ми каталог по този начин. Така че наистина е доста добър инструмент за това“.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан