fallback

Alibaba увеличава броя на физическите си магазини за хранителни стоки

Компанията подготвя едно от звената си за първично публично предлагане

19:00 | 30.06.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Звеното на Alibaba за хранителни стоки, наречено Freshippo, е увеличило броя на физическите си магазини в Китай, съобщи компанията, докато се подготвя да отдели бизнеса и да го направи публичен, пише CNBC.

Freshippo, известно като Hema в Китай, планира да отвори 12 нови търговски обекта в контентналната част на Китай – в големи градове като Пекин, Шанхай и Гуанджоу.

Пазарът на хранителни стоки се превърна в бойно поле за двете най-големи компании за електронна търговия в Китай – Alibaba и JD.com.

Миналата седмица JD създаде ново подразделение, в което попада бизнесът ѝ с хранителни стоки 7Fresh. Освен това назначи ветеран от компанията, който да ръководи този отдел.

Freshippo на Alibaba се опитва да съчетае силните страни на компанията в електронната търговия и логистиката с по-традиционното пазаруване. Потребителите могат да поръчват онлайн и да получават хранителните продукти чрез доставка, но също така могат да посетят и физическите магазини, известни с пресните си продукти, включително омари.

Експанзията се случва три месеца, след като Alibaba се раздели на шест отделни бизнес звена, в опит да се върне към растежа. Тези подразделения могат да набират външен капитал и да станат публични.

Freshippo обаче е отделен, независим бизнес на Alibaba, а не една от шестте бизнес групи. Миналия месец китайският гигант обяви, че се насочва към първично публично предлагане на Freshippo, но не даде срок, в който ще го осъществи.

Freshippo има повече от 300 магазина в 27 китайски града.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:19 | 30.06.23 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още