Nintendo достигна нов връх на печалбата за първото си фискално тримесечие след успешното пускане на новата игра от поредицата Legend of Zelda, което даде тласък на продажбите на конзолата ѝ Switch, пише Bloomberg.
Базираната в Токио компания отчете 185,44 млрд. йени оперативна печалба (1,3 млрд. долара), като надмина очакванията на анализаторите, както и предишния си връх за периода април-юни от 144,7 млрд. йени, поставен през 2020 г. Приходите от продажби са достигнали 461,34 млрд. долара, което е с 50% повече спрямо година по-рано.
Основна причина за доброто представяне е „The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom“, която беше пусната през май и получи добри отзиви. Играта продаде над 10 млн. копия в първите си три дни след премиерата и вече е на девето място сред най-продаваните заглавия в историята на Switch с 18,51 млн. бройки, обяви компанията. „Супер Марио Bros.: Филмът“ също помогна за почти утрояване на средствата от лицензи на Nintendo. Лентата е генерирала 1,35 млрд. долара приходи в боксофиса от пускането си на голям екран.
Nintendo запази прогнозата си за фискалната година, като очаква 450 млрд. йени оперативна печалба и 1,45 трлн. йени приходи от продажби, въпреки че вече е спечелила повече от една трета от тези средства през първите три месеца. Играещите потребители в годината до юни 2023 г. са достигнали най-големия си брой досега – 116 млн., обяви гиганът.
„Играта Zelda има бъдеще и ще продължи да се продава добре и през 2023 г.“, коментира анализаторът на гейминг индустрията Серкан Тото. „За филма за Марио - Nintendo очевидно успя да генерира повече приходи от сделката си с партньора Illumination, отколкото от стандартна холивудска сделка“.
Новата игра даде силен тласък на приходите от продажби на Nintendo. Графика: Bloomberg L.P.
Въпросът, който стои на дневен ред пред компанията, е какви бъдещи стъпки да предприеме в следващите месеци, за да запази инерцията, която е набрала. Тя не е обявявала някакви големи игри, които се очакват в останалата част от фискалната година до края на март, като разчита на утвърдени заглавия за ключовия празничен сезон по Коледа. Конкурентните производители на конзоли Sony Group и Microsoft се подготвят за периода с достатъчно предлагане на хардуер и разработката на ключови игри.
Switch беше пусната през 2017 г., а президентът на Nintendo Шунтаро Фурукава коментира, че запазването на инерцията няма да бъде лесно. Досега компанията не е пожелала да коментира въпроса за наследника на своята конзола, повече от две години след като Sony и Microsoft обновиха конзолния си хардуер.
Nintendo изостава спрямо конкурентите си на пазара на конзоли в последната година. Графика: Bloomberg L.P.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“