fallback

Apple започва слабо с продажбите на iPhone 15 в Китай

Продажбите на новия флагман сред смартфоните на компанията са намалели с 4,5% в сравнение с iPhone 14 през първите 17 дни след пазарния дебют на устройствата

21:51 | 16.10.23 г. 1
Автор - снимка
Създател

Новият iPhone 15 на Apple Inc. се продава много по-незадоволително в Китай от своя предшественик, става ясно от различни анализи, отразяващи упорито слабото потребление, както и възхода на конкуренти като Huawei Technologies Co., съобщава Bloomberg.

Продажбите на новия флагман сред смартфоните на Apple са намалели с 4,5% в сравнение с iPhone 14 през първите 17 дни след пазарния дебют на устройствата, изчислява инструментът за проследяване на пазарни данни Counterpoint Research. Анализаторите на Jefferies смятат, че продажбите на iPhone 15 са намалели още по-рязко - с двуцифрен процент, спрямо предшественика си, след като Huawei изпревари Apple като цяло, задвижван от изненадващия дебют на Mate 60 Pro.

Докладите отбелязват потенциален удар за Apple в момент, когато американският технологичен гигант се сблъсква с най-слабото търсене на смартфони от десетилетие и обратната реакция от прегряващите модели. Ако първоначалните оценки са точни, те представляват един от най-лошите дебюти на iPhone в Китай от около 2018 г., когато местни имена като Oppo и Vivo започнаха да привличат азиатските потребители.

Counterpoint си обяснява спада в продажбите на iPhone в Китай слабата икономика, която се бори да се възстанови след Covid. И подчерта, че в САЩ iPhone 15 вероятно е отбелязал двуцифрен ръст спрямо 2022 г. през първите девет дни от старта на продажбите.

Но дебютът на iPhone 15 в Китай идва седмици след пускането на пазара на Mate 60 Pro, отбелязан като триумф над санкциите на САЩ заради своя усъвършенстван процесор, произведен в Китай. Това също съвпада с правителствен мандат за разширяване на забраната за използване на iPhone до правителствени агенции и държавни компании, което подчертава нарастващите предизвикателства пред Apple в азиатската страна.

Анализаторите остават разделени относно дългосрочното въздействие в Китай, най-голямата арена на смартфони в света. Много пазарни експерти твърдят, че нарастващата популярност на Huawei може да подкопае господството на Apple в по-високия клас на пазара.

Counterpoint изчислява, че китайската компания може да продаде 5 до 6 милиона броя от Mate 60 Pro само през тази година. Анализаторите изчисляват, че тези обеми може да нараснат още повече през 2024 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:52 | 16.10.23 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още