fallback

Стартъпът ElevenLabs е придобил статута на еднорог при най-новия си кръг на финансиране

Компанията има пазарна оценка от 1,1 млрд. долара, твърди източник на Ройтерс

19:03 | 22.01.24 г.
Автор - снимка
Създател

Стартъпът за изкуствен интелект (AI) ElevenLabs е придобил статут на еднорог (компания с пазарна оценка от над 1 млрд. долара – бел. ред) след последния си кръг на набиране на капитал, твърдят източници на Ройтерс, запознати с въпроса. Това се случва на фона на все по-големия интерес на инвеститорите към технологията за генеративен изкуствен интелект, благодарение на който оценките на стартъпите се повишават.

В понеделник ElevenLabs заяви, че е набрала 80 млн. долара в рамките на финансиране от серия B, в което са се включили рискови инвеститори като Adreessen Horowitz, както и предприемачите Нат Фридман и Даниел Грос, с участието на Sequoia Capital и други.

Двегодишната компания не разкрива оценката си, но според източниците при последния си кръг тя е оценена на 1,1 млрд. долара, което я прави еднорог.

Това бележи скок в оценката със 100 млн. долара спрямо предходния кръг от 2023 г., сочат данни на PitchBook. Всичко това отразява нарастващите очаквания за все по-голямо насочване към гласовия AI от страна на фирми, вариращи от гейминг гиганти до филмови студиа.

ElevenLabs, чието седалище е в Лондон, разработва AI модели и инструменти за създаване на генерирани от изкуствен интелект гласове с различни езици, акценти и емоции. В компанията работят около 40 души дистанционно, но тя планира да увеличи броя им до 100 до края на годината, коментира главният изпълнителен директор Мати Станишевски пред Ройтерс.

Той отказва да коментира оценката обаче.

Фирмата твърди, че нейната нарастваща база от клиенти се състои от отделни създатели на съдържание, както и компании като Storytel, Paradox Interactive и The Washington Post.

Работещи по политически кампании в САЩ пък използват ElevenLabs, за да достигат до избирателите, които говорят чужди езици, твърди Станишевски.

„Ще виждаме повече AI съдържание в кампаниите в социалните мрежи. Ключовият елемент е да се уверим, че хората са наясно, че това е изкуствен интелект. Ние сме големи привърженици на възможността да откриваме AI съдържание и да го проследяваме обратно“, коментира още той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:05 | 22.01.24 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още