fallback

Alibaba увеличава обратното изкупуване на акции след слаб отчет

Компанията не успя да изпълни прогнозите за приходите си за третото тримесечие

14:22 | 08.02.24 г.

Китайската Alibaba Group Holding не успя да изпълни прогнозите на анализаторите за приходите си за третото тримесечие, засегната от лошата среда за търговия на дребно и колебливото икономическо възстановяване във втората по големина икономика в света, предава Ройтерс.

Листнатите в Съединените щати книжа на Alibaba понижиха стойността си с 4% преди началото на борсовия ден, след като компанията обяви увеличение с 25 млрд. долара на програмата си за обратно изкупуване на акции до края на март 2027 г.

Alibaba е под натиск, тъй като потребителите в Китай намаляват разходите си, стимулирайки конкурентни местни играчи, предлагащи по-евтини стоки онлайн, като PPD Holdings.

През миналия март групата обяви разделянето на своя бизнес на шест звена в рамките на преход, съблюдаван от съоснователя Еди У и председателя Джо Цаи. У, който е главен изпълнителен директор на групата от септември, директно ще следи вътрешното звено за електронна търговия.

„Нашият приоритет е да възобновим растежа на нашите основни бизнеси, онлайн търговията и облачните изчисления“, коментира У.

Нетната печалба на Alibaba е достигнала 14,4 млрд. юана (2 млрд. долара), а нетната печалба – 10,7 млрд. юана (1,51 млрд. долара), което представлява спад от 77%, главно поради промени в оценката на капиталови инвестиции и обезценки, свързани с оператора на хипермаркети Sun Art и видео стрийминг услугата Youku.

Приходите от Taobao and Tmall Group са нараснали само с 2% през тримесечието, което включва разпродажбите в края на годината като Деня на самотните сърца, които традиционно дават тласък на сайтовете за онлайн пазаруване.

След представянето на финансовия отчет директорите на компанията заявиха, че има ранни доказателства за възстановяването на брутния обем на стоките на Taobao and Tmall Group.

„Нашата стратегия е фокусирана върху увеличаването на честата на покупките. Ако го направим, ще постигнем по-добър растеж на брутния обем на стоките“, коментира У.

Конкурентът PDD, който притежава Pinduoduo и международната платформа Temu, на 1 декември изпревари Alibaba и стана най-високо оценената китайска компания за електронна търговия, след като Morgan Stanley понижи рейтинга на Alibaba заради опасения относно по-бавното връщане на нейния облачен бизнес към успеха и засилването на приходите от клиентско управление.

Миналата година Alibaba се отказа от плановете си да отдели облачния си бизнес, позовавайки се на несигурността относно ограниченията на САЩ върху износа за Китай на чипове, използвани в услуги за изкуствен интелект.

Миналата седмица източници на Ройтерс коментираха, че Alibaba иска да продаде редица активи в потребителския сектор, включително Freshippo, която води ценова война с веригата Sam’s Club на Walmart, а това кара и двете страни да понижават цените на популярни стоки.

Говорител на Freshippo отрича информацията за потенциална продажба.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:35 | 08.02.24 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още